مهدی نژاد نوری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

نگاه مشکوک برخی افراد موجب رکود فعالیت طرح‌های کلان شد/نبود مدیریت صحیح در طرح‌های کلان

معاون پژوهشی سابق وزارت علوم تحقیقات وفناوری گفـت: دانشجویان هیچگونه کم‌کاری در زمینه طرح‌های کلان ملی نکرده‌اند بلکه نگاه مشکوک برخی از افراد موجب راکد شدن فعالیت این طرح‌ها شد.

مهدی‌نژاد نوری معاون پژوهشی سابق وزارت علوم در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران در رابطه با طرح‌های کلان ملی افزود: در سال ۸۸ موضوع طرح‌های کلان ملی مطرح شد و در سال ۹۰ نیز این بحث از سوی سلیمانی نماینده مردم تهران به رئیس جمهور وقت ارائه شد و رییس جمهور وقت موافقت خود را در این خصوص اعلام کرد. 

وی افزود: در کمیسیون دائمی شورای عالی عتف ۹ شاخص برای طرح‌های کلان ملی مطرح شد و مقرر شد در چارچوب نقشه جامع علمی کشور این طرح‌ها فعالیت خود را آغاز کنند، چنانچه میزان اولین اعتبار طرح‌ها حدود ۱۵۰ میلیارد تومان بوده و مقرر شد طی ۵ سال شاهد به ثمر رسیدن طرح‌ها باشیم. 

مهدی‌نژاد نوری تصریح کرد: متاسفانه با نگاه مشکوک برخی از افراد شاهد راکد شدن فعالیت طرح‌های کلان ملی بودیم و با وجود از دست دادن زمان زیادی هم اکنون متوجه نیاز کشور به این طرح‌های کلان شده‌ایم اما متاسفانه زمان از دست رفته است. 

مدیریت صحیح برای طرح‌های کلان ملی وجود ندارد
معاون سابق پژوهشی وزارت علوم در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا دانشجویان در این زمینه کم کاری کرده‌اند و یا مسولین توجه‌ لازم را به طرح‌های کلان ملی نداشتند، اظهار داشت: مطمئن باشید پژوهشگران هیچ گونه کم‌کاری در این زمینه نداشتند، بلکه متاسفانه مدیریتی درست در رابطه با طرح‌های کلان ملی صورت نگرفته و با وجود تعویض دولت و نگاه مشکوک برخی از افراد متاسفانه به راحتی سال ۹۲ را از دست داده‌ایم. 

مهدی‌نژاد خاطرنشان کرد: امیدواریم با تلاش مسولان بتوانیم زمان از دست رفته را برگردانیم و با رونمایی از طرح‌های کلان ملی بتوانیم نیازهای کشور را براورده سازیم. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار