رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: مخازن زیر زمینی با کمبود جدی آب مواجه هستند و سرازیر شدن سد‌ها بر اثر بارندگی اخیر مشکل را برطرف نمی‌کند.

حداقل باید 10 سال دیگر بارش‌ داشته باشیم تا مشکل مخازن زیر زمینی به طور کلی برطرف شود

به گزارش خبرنگار حوزه شهری باشگاه خبرنگاران، مهدی چمران رئیس شورای شهر در ادامه جلسه علنی امروز (سه شنبه) ضمن تبریک به مردم و پیشکسوتان ورزش در خصوص پیروزی غرور آفرین کشتی ایران  با اشاره با انتقاد به مسئولان وزارت نیرو اظهار کرد: انتقاد وارده به سازمان آب و وزارت نیرو این است که بر اثر بارندگی، سرازیر شدن سدها، این مسئله را به سرعت نشر ندهند چرا که باعث هدر رفت آب در زمان‌های‌ آتی خواهد شد. این در حالی است که مخازن زیرزمینی ما با کمبود آب جدی مواجه هستند و در حال حاضر وزارت نیرو به سرعت سرازیر شدن سد‌ها را اعلام می‌کند.

چمران در ادامه گفت: مخازن زیرزمینی با کمبود جدی آب مواجه هستند و این در حالی است که 48 درصد از آب شرف از چاه‌های زیرزمینی تامین می‌شود و نکته قابل توجه این است که این آب از عمق 250 متری تامین می‌شود، به طوریکه در گذشته دریافت از آب از چاه‌های زیر زمینی در عمق 80 متری بود و این حاکی از کمبود جدی آب در مخازن زیر زمینی است و سرازیر شدن سد‌ها مشکل را برطرف نمی‌کند.

رئیس شورای شهر ادامه داد: صرفه جویی در مصرف آب را باید سرلوحه کار خود قرار دهیم و این در حالی است که بین 90 تا 92 درصد کشاورزی غرقاوی است.

چمران در پایان گفت: حداقل باید 10 تا 15 سال دیگر چنین بارش‌هایی را در کشور داشته باشیم تا مشکل مخازن زیر زمینی به طور کلی برطرف شود و این مسئله نشان از آن دارد که باید صرفه جویی را همچنان ادامه دهیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: چمران ، منابع ، شورای شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار