دکتر زنده دل گفت: برنامه‌ریزی برای پیشگیری و مدیریت سرطان در کشور بسیار حائز اهمیت است در حال حاضر سالانه حدود هزار تا 1500 میلیارد تومان بودجه برای درمان سرطان در کشور هزینه می‌شود.

دکتر کاظم زنده‌دل مسئول برنامه ثبت سرطان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: با توحه به سیاست وزیر بهداشت و درمان مبنی بر مدیریت دقیق اطلاعات، برنامه ملی ثبت سرطان پایه تمام تصمیم‌گیریها است و طی رایزنی‌هایی که با متخصصین داخلی در کشور صورت گرفته آمار دقیق‌تری از مبتلایان به سرطان در کشور ارایه می‌شود بر همین اساس می‌توان برنامه‌ریزی داشت.

وی در ادامه گفت: برنامه‌ریزی جهت تعیین بودجه سرطان امسال انجام می‌گیرد بر اساس آمار سالانه 1000 تا 1500 میلیارد تومان برای درمان سرطان هزینه می‌شود که در این میان نقش پیشگیری و مدیریت بسیار اهمیت پیدا می‌کند.

زنده‌دل با بیان اینکه سالانه 4 تا 5 میلیارد تومان هزینه ثبت سرطان در کشور است، گفت: برنامه ثبت سرطان در 10 استان انجام می‌شد که بر اساس میانگین کشور تعیین خواهد شد و در برنامه داریم که طی سالهای بعد در تمام کشور برنامه ثبت سرطان را انجام دهیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار