ناظر گمرکات خوزستان وجود هرگونه اسکله غيرمجازدر بنادر و سواحل خوزستان را رد کرد و گفت: فرايند واردات و صادرات در همه گمرکات استان مسير قانوني را طي مي کند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه اطلاع رساني جامعه دريايي ايران(مانا) محمدرضا جعفري افزود: چنانچه گزارش موثق و اطمنيان بخشي در باره فعاليت غيرمجازو غيرقانوني هر گونه اسکله اي در طول سواحل و بنادر خوزستان دريافت شود گمرک به عنوان مرزبان اقتصادي نخستين نهادي خود بود که با آن برخورد خواهد کرد.

وي گفت: صادرات فراورده هاي نفتي پالايشگاه نفت ، پتروشيمي ها و سازمان منطقه ويژه اقتصادي ماهشهر و منطقه آزاد اروند با نظارت و حضور واحدهاي گمرکي انجام مي شود.

جعفري با تاکيد بر اينکه گمرک در مرزهاي زميني و دريايي حضور دارد و در جاهايي همچون بندر شادگان که به تازگي فعاليت تجاري خود را اغاز کرده نيز واحد گمرکي داير کرده است ، افزود : هر جا واحد گمرکي در خوزستان راه اندازي شده و رونق اقتصادي به دنبال آن آمده است.

جعفري با بيان اينکه گمرکات خرمشهر ، آبادان و بندر امام به صورت شبانه روزي فعاليت مي کند، افزود: اگر تقاضا در ساير گمرکات استان وجود داشته باشد براي فعاليت در خارچ از ساعات اداري 
برنامه ريزي مي شود.

گمرکات بندر امام ، آبادان ، خرمشهر و اهواز مهمترين واحدهاي گمرکي خوزستان است.

رتبه کشوري صادرات از گمرکات خوزستان از نظر وزني دوم و از نظر ارزآوري سوم است.


انتهای پیام/
برچسب ها: اسکله ، بندر ، گمرک ، خوزستان ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار