یک مترجم افغان به خاطر همکاری با نیروهای انگلیس، هدف گلوله طالبان قرار گرفت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از دیلی میل، یک مترجم افغان که زندگی خود را با حضور در خط مقدم و همکاری با نیروهای انگلیس به خطر انداخته بود، به ضرب گلوله نیروهای طالبان زخمی شد.

این مترجم 26 ساله که در میان نیروهای انگلیسی به "کریس" معروف بود، در حالی هدف نیروهای طالبان قرار گرفت که به همراه پسر دو ساله اش در راه خانه بودند. نیروهای طالبان پس از حمله به اتومبیل، او را از ناحیه پا زخمی کردند. به نظر می رسد محمد پسر دوساله او نیز در این حمله به شدت زخمی شده باشد.


مترجم افغان نیروهای انگلیسی هدف گلوله طالبان قرار گرفت
مترجم افغان نیروهای انگلیسی هدف گلوله طالبان قرار گرفت

این مترجم جوان پیش از این بارها بوسیله نیروهای طالبان ربوده شده و مورد سوء قصد قرار گرفته بود. او بیش از سه سال با عنوان مترجم با واحد تفنگداران دریایی و چتربازان انگلیسی در افغانستان همکاری کرده است

"کریس" که در حال حاضر در بیمارستان بستری است به خبرنگار دیلی میل گفت:" تاکنون 10 بار به خاطر همکاری با نیروهای انگلیسی هدف حمله نیروهای طالبان قرار گرفته ام. بارها از اداره مهاجرت انگلیس درخواست پناهندگی کرده ام ولی دولت انگلستان همواره نسبت به آن بی تفاوت بوده است."

مترجم افغان نیروهای انگلیسی هدف گلوله طالبان قرار گرفت

مترجم افغان نیروهای انگلیسی هدف گلوله طالبان قرار گرفت

اداره مهاجرت انگلیس اعلام کرده مدت زمان خدمت "کریس" به نیروهای انگلیس در افغانستان کافی نبوده است و به همین دلیل امکان پذیرش درخواست پناهندگی او وجود ندارد.

در حال حاضر بیش از 300 مترجم افغان در خدمت نیروهای انگلیسی هستند که همگی در معرض تهدیدات طالبان قرار دارند.



انتهای پیام/

برچسب ها: مترجم ، افغان ، طالبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار