بعدازظهر امروز دوشنبه جمعی از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه علوم اقتصادی در اعتراض به ادغام این دانشگاه با دانشگاه خوارزمی مقابل این دانشگاه جمع شدند.

تجمع اعتراضی دانشجویان مقابل دانشگاه علوم اقتصادی برگزار شدبه گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، بعدازظهر امروز دوشنبه جمعی از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه علوم اقتصادی در اعتراض به ادغام این دانشگاه با دانشگاه خوارزمی مقابل این دانشگاه جمع شده و با سر دادن شعار "دانشگاهم را پس بده" و حمل پلاکاردهایی با مضامینی که منعکس کننده درخواست‌های آنان از مسئولان بود، مطالبات خود را به گوش مسئولین رساندند.

این دانشجویان و فارغ‌التحصیلان که در دانشگاه علوم اقتصادی تحصیل کرده و یا در حال تحصیل بودند اعتقاد دارند که پیش از این دانشگاه علوم اقتصادی دارای سطح بالاتری نسبت به دانشگاه خوارزمی بوده و این ادغام وزارت علوم از سطح علمی این دانشگاه کاسته است.

**یکی از این دانشجویان در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:‌ پیش از تعطیلات نوروز دانشگاه را ترک کرده و هم‌اکنون که برای ادامه تحصیل به دانشگاه بازگشته‌ایم، شاهد ادغام دانشگاهم با دانشگاه خوارزمی بودیم و مسئولین هیچگونه اطلاع‌رسانی‌ای قبل از این نکرده بودند و با این ادغام خود حق ما را که زحمت زیادی برای قبولی در این دانشگاه کشیده بودیم، ضایع کردند.

**مسئولین دانشگاه علوم اقتصادی سابق از معترضین درخواست کردند تا اعتراض خود را در محوطه دانشگاه ادامه دهند و معترضین که نزدیک به هزار نفر می‌شدند با وارد شدن به دانشگاه و انتخاب چند نفر به عنوان نماینده اقدام به مذاکره با مسئولین دانشگاه و وزارت علوم کردند.

لازم به ذکر است؛ نمایندگان دانشجویان معترض به ادغام دانشگاه علوم اقتصادی و دانشگاه خوارزمی با دکتر سیدحسین حسینی مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شروع به مباحثه نموده و نظرات دانشجویان را انتقال دادند.

با مطرح شدن دغدغه‌های دانشجویان از این اقدام وزارت علوم، این مقام وزارتخانه تلاش کرد تا پاسخ درخور و توجیه کننده‌ای به مطالبات دانشجویان بدهد، اما معترضین قانع نشدند و با سر دادن شعار "خوارزمی نمی‌خوایم/ دانشگاه نمیایم" سعی کردند تا از محوطه دانشگاه خارج شوند.

حسینی در نهایت با واکنش به این اظهارات دانشجویان گفت: ادغام و انحلال حق دانشجو نیست و وزارت علوم حق دارد به هر شکلی که صلاح می‌داند عمل کند و با اعلام این موضع حسینی به دانشجویان؛ معترضان گفتند مطالبات خود را در آینده از طریق مجلس پیگیری خواهند کرد.

گفتنی است؛ دانشگاه علوم اقتصادی در سال ۸۴ طبق بررسی‌های صورت گرفته این دانشگاه از زیر مجموعه وزارت اقتصاد و دارایی خارج شد و به وزارت علوم ملحق شد این درحالی است که طی سال‌های گذشته خبرهایی مبنی بر ادغام این دانشگاه با دیگر دانشگاه‌ها مطرح بود اما وزارت علوم در آخرین روزهای کاری سال گذشته و در نبود بسیاری از دانشجویان، این دانشگاه را با دانشگاه خوارزمی ادغام کرد.

در سال گذشته این دانشگاه قرار بود با دانشگاه‌های چون دانشگاه صنعتی امیر کبیر، علامه طباطبایی و یا خواجه نصیرالدین طوسی ادغام شود اما در آخرین روزهای کاری سال ۹۳ موضوع ادغام این دانشگاه از سوی مسئولان وزارت علوم انجام شد این درحالی بود که مسئولان وزارت علوم در ماه‌های پایانی سال گذشته اعلام کرده بودند تغییری در روند کار این دانشگاه ایجاد نخواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار