در پی انتخابات زهره میر سپاسی به عنوان نایب رئیس زنان فدراسیون والیبال توسط محمدرضا داورزنی سایت رسمی گاتزتا دلواسپرت ایتالیا مدعی شده است این انتخاب ناشی از دلایل نامعلوم سیاسی است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، در پی انتخاب زهره میر سپاسی به عنوان نایب رئیس زنان فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران سایت رسمی گاتزتا دلواسپرت در ایتالیا که همیشه در موضعی معاند در رابطه با حضور زنان هوادار ایرانی در ورزشگاه‌های کشور پیش رفته و از این موضوع در جهت تخریب والیبال ایران در عرصه بین‌الملل استفاده کرده  با استناد به اطلاعات خبرنگار اسبق فدراسیون والیبال که مدتها است هیچ گونه همکاری با فدراسیون والیبال ایران ندارد  این رسانه اقدام به تنظیم گزارش در این رابطه کرده و مدعی است انتخاب فدراسیون والیبال ایران در خصوص زهره میر سپاسی به عنوان نایب رئیس بانوان، اقدامی سیاسی بوده است.
 
به نوشته سایت گاتزتا دلواسپرت انتخاب یک زن در راس امور زنان فدراسیون ناشی از دلایل نامعلوم سیاسی و متاثر از بحث مذاکرات سته‌ای در لوزان سوئیس بوده و این اقدام رئیس فدراسیون را در یک تفسیر بی ارتباط به عنوان یک گام به جلو برای رسیدن به توافق هسته‌ای دانسته است. 


نایب رئیس والیبال تحت تأثیر توافق هسته‌ای انتخاب شد!!
 
به نوشته سایت گاتزتا دلواسپرت این تغییر و تحول درست چند روز پس از مذاکرات هسته‌ای و رسیدن به توافق ضمنی طرفین بوده  ودر ادامه این گزارش سایت گاتزتا دلواسپرت با اشاره به انتشار اخبار چند روز قبل از این انتخاب به باز شدن درهای استادیوم‌های ورزشی بر روی زنان ایرانی اشاره داشته و باز هم به پرونده هوادار ایرانی با قابلیت انگلیسی که به دلایل نامعلوم که گفته می‌شود اخلاقی بوده است توسط نیروی انتظامی در چارچوب رقابت‌های لیگ جهانی در ژوئن 2014 دستگیر شده بود اشاره کرده و سپس به معرفی نایب رئیس جدید زنان در فدراسیون والیبال پرداخته و در پایان به نقل از زهره میر سپاسی به بحث حضور یک مربی خارجی در تیم ملی والیبال زنان و تلاش برای رسیدن به سطح والیبال مردان ایران در قاره آسیا اشاره می‌کند.
 
در ادامه هم این سایت خبری داستان تخیلیش را اینگونه تحلیل می‌کند: داستان زیبایی است ولی در شرایطی که حضور زنان در راس فدراسیون والیبال ایتالیا به عنوان رئیس و یا به عنوان یک مربی خیلی کم است یک موضوع قابل توجه به ذهنم خطور می‌کند، این اتفاق بیانگر چیست؟ راستی یک چیز دیگر ما (ایتالیا) چه زمانی یک زن ایتالیایی را به عنوان نایب رئیس فدراسیون والیبال ایتالیا در بخش زنان خواهیم دید!!!...! 

در این مورد شرط می‌بندم که هیچ جنگ و جدلی و سپر دفاعی و واکنش مجازی وجود نخواهد داشت... به هر حال یک زن در راس فدراسیون وجود داشته که آنها او را به دلایل غیر معمول سیاسی رو کرده‌اند! 




نایب رئیس والیبال تحت تأثیر توافق هسته‌ای انتخاب شد!!

نکته جالب این گزارش از یکی از مطرح‌ترین رسانه‌های ایتالیا در اینجاست که خوشبختانه نگارنده داستان تخلیل فوق در آخر خودش کلید ماجرا به دست مخاطب می‌دهد  و این کلید فقط کمبود یک مدیر زن در ورزش ایتالیا است که به آن  اشاره شده است و البته هر مخاطب می تواند پس از یک تحقیق کوتاه در فضای مجازی به این مهم پی ببرد که در ایران در اکثر فدراسیون‌های ورزش نایب رئیس بانوان وجود دارد و در کشور مااین یک موضوع طبیعی است و عجایب آن برای ایتالیایی‌ها  به طور حتم همان کلیدی است که گزارشگر سایت ایتالیایی به آن اشاره کرده و چیزی نیست جز همان فضای بسته‌ای است که در والیبال ایتالیا جای خالی یک زن بوجود آورده  است.

اما در بحث توافق هسته‌ای به نظر می‌رسد از این پس حتی مدال آوری دیگر رشته‌ها هم به مذاق آنهایی که چشم دیدن موفقیت ایران را ندارند خوش نمی‌آید و در مورد فردی با ملیت ایرانی و تابعیت انگلیسی که در یکی از دیدارهای لیگ جهانی دستگیر شده ارتباطی به حضور زنان در ورزشگاه‌ها و غیره ... ندارد  چرا که در کشور های قانون مدار موارد اخلاقی توسط نیروهای مربوطه در هر پست، سمت یا ملیت و تابعیت قابل پی‌گیری است البته اگر در آن کشور  قانون برای همه یکسان باشد که ایرانی بار ها این موضوع را ثابت کرده اما فقدان این امر در برخی کشورها همانند ایتالیا به جشم می آید.
 
و اما نکته دیگر برای رسانه‌هایی که قصد دارند هر موضوعی را به هسته‌ای ربط دهند فقط ذکر این چند جمله کافی است توافق هسته‌ای و موفقیت‌های ورزشی اهم از فوتبال، والیبال، کشتی و غیره... حتما به هم ارتباط دارد و نقطه مشترکشان برای اینگونه ارتباط های بی ربط در رسانه هایی از این دست تنها سد سازی در مقابل پیشرفت های ایران در عرصه های مختلف است.  

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار