مجموعه ارزشمندی افزون بر 500 سکه از انگلیس و کشورهای مختلف جهان توسط مجموعه‌دار ایرانی مقیم انگلیس، به گنجینه تمبر، اسکناس و مسکوکات موزه آستان‌قدس رضوی اهدا شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد؛ مسئول گنجینه تمبر، اسکناس و سکّه موزه آستان‌قدس رضوی گفت: بیش از 500 سکه از کشورهای مختلف جهان هم‌چون چین، استرالیا، کانادا، ایرلند، مصر، آلمان، شوروی، اتریش، لهستان، یوگسلاوی، بلغارستان، مالزی، انگلیس، فرانسه، بلژیک، اسپانیا و ده‌ها کشور دیگر، توسط "تیمور آذر پی" مجموعه‌دار ایرانی مقیم انگلیس به موزه مرکزی آستان‌قدس رضوی اهدا شد.

محمدحسین یزدی‌نژاد، به قدیمی‌ترین سکه این مجموعه اشاره کرد و افزود: قدیمی‌ترین سکه این مجموعه، ضرب سال 1861 میلادی در انگلیس است و واحد سکه‌ها، پَنس، شیلینگ، دلار، دینار، پِیسه، فرانک، فینیک، کُپِک، گُروزی و واحدهای دیگر را شامل می‌شود.

وی جنس این سکه‌ها را از مس، نیکل، برنز و آلومینیوم عنوان کرد و گفت: تصاویر نقش ‌برجسته بر روی سکه‌ها، شامل شخصیت‌های سیاسی، ابزارآلات موسیقی، نشان و نماد کشورهای مختلف، آثار باستانی است.

یزدی‌نژاد به یکی از شاخص‌ترین سکه‌های این گنجینه اشاره کرد و افزود: سکه‌های ولایتعهدی امام رضا(ع) که در سمرقند، اصفهان، و محمدیه (شهر ری فعلی) ضرب شده، 1240 سال قدمت دارد و بازدیدکننده‌های بسیاری را جذب خود کرده است.

انتهای پیام/س
برچسب ها: اهدا ، سکه ، موزه ، مشهد ، خراسان رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.