عضو کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است برخی منتقدین ملاک تصمیم گیری خود در رابطه با مذاکرات هسته‌ای را بر پایه گفته‌ها بنا کرده اند نه گوینده‌ها.

ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به انتقادات برخی منتقدین به بیانیه سوئیس گفت: برخی جلوتر از مقام معظم رهبری حرکت می‌کنند که این امر درست نیست. 

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در رابطه با بیانیه سوئیس اشاره کردند نه موافق هستم و نه مخالف، متذکر شد: باید منتظر ماند و دید در نهایت این مذاکرات چه مواردی قرار است پیشنهاد شود و چه مواردی قرار است جزو توافق قرار گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که طرح سوال از سوی منتقدین به حق بوده و اگر منتقدین بخواهند نظر کسی را مورد تردید قرار دهند باید ادله لازم را داشته باشند، تصریح کرد: تردید با سوال فرق داشته و ما می‌توانیم از هر شخصی سوال کنیم و وقتی می‌گوییم نظر شما در این رابطه غلط است، باید خود نظری درست ارائه کنیم.

ندیمی با اشاره به برخی انتقادات به رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: برخی انتقادات به رئیس سازمان انرژی اتمی بی‌‌دلیل است چرا که جناب صالحی شخص حزبی نبوده و در گذشته هم وزیر بوده و می‌توان گفت که ایشان رفتار حمایتی از دولت تدبیر و امید را پیش نگرفته، بنابراین تردید بر روی عملکرد و اقدامات ایشان نمی‌تواند جنبه صحیحی داشته باشد.

این نماینده مجلس با بیان این که منتقدین اگر بر اظهارات جناب صالحی درخصوص بیانیه سوئیس و موارد فنی این بیانیه انتقاد دارند باید ادعای خود را به اثبات برسانند، گفت: منتقدین اگر ادعا می‌کنند حرفشان درست است پس باید بگویند که غلط چیست.

ندیمی با بیان این که تیم مذاکره کننده مورد تایید مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: این تیم هم شجاع و هم قابل اعتماد است و تیمی که مورد اعتماد مقام معظم رهبری است نباید این گونه با آن رفتار کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه تصریح کرد: رهبری موکدا فرموده‌اند که حق سوال و حق پیگیری اشخاص در مورد مذاکرات وجود دارد ولی حق اتهام و دروغ بستن جایز نیست. 

 ندیمی در ادامه تاکید کرد: به هیچ وجه گفته نمی‌شود که منتقدین درباره بیانیه سوئیس سکوت کرده و حرف نزنند اما باید متوجه باشیم که  تنها گفته ملاک نیست و گوینده هم مهم است؛ بنابراین گفته محلی دارد و گوینده هم محلی و نمی‌توان گفت که همه جا گفته ملاک است چراکه باید ببینیم این موضوع پشتوانه‌ و نظارت دارد.

این نماینده مجلس ادامه داد: بنده معتقدم که این دولت 7 و 8 مورد موفقیت داشته و موفقیت اول این دولت اصل مذاکرات است چرا که ما زمانی اصلا نمی‌توانستیم با دنیا حرف بزنیم ولی در حال حاضر مشغول این کاریم.

ندیمی با اشاره به موفقیت دوم دولت تدبیر و امید گفت: اثبات موضوع هسته‌ای موفقیتی است که در گذشته ثابت نشده بود ولی در حال حاضر ثابت شده و تا الان تنها ما شعار می‌دادیم انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست ولی در حال حاضر این موضوع به اثبات رسیده است و تعطیل نشدن فعالیت‌های هسته‌ای خود امتیاز بزرگی است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: مج ، مجلس ، مذاکرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار