دکتر سعید عسگری گفت: در راستای طرح تحول سلامت با هدف کاهش پیچیدگی در افراد کمتر از 12 سال سیاست‌های مهمی در این حوزه اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران،دکتر سعید عسگری دبیر شورای سلامت دهان وزارت بهداشت در برنامه آغاز طرح تحول سلامت دهان و بزرگداشت روز دندانپزشک گفت: شاخص پوسیدگی دندان در کودکان 12ساله در حوزه کشورها موفق است. در کودکان 12 ساله ارتقا سطح ارائه خدمات با هدف کاهش پوسیدگی از برنامه‌های این طرح است که امیدواریم شاخص پوسیدگی از سطح 2 به یک کاهش یابد. ضمن اینکه ارائه خدمات به بچه های زیر 14 سال با همکاری آموزش و پرورش انجام می‌گیرد. 

وی ادامه داد:همچنین دستورالعمل اجرایی فعال‌سازی واحدهای دندانپزشکی و ارائه خدمت در شبکه دندانپزشکی به تمامی دانشگاه ها ابلاغ شده است.در حوزه درمان با هدف کاهش پرداخت از جیب و افزایش دسترسی و ارائه خدمات دندانپزشکی به بیماران بستری انجام می‌گیرد. 

كلينيك‌هاي ويژه دندانپزشكي در استان‌ها راه‌اندازي مي‌شود
دبير شوراي سلامت وزارت بهداشت تصريح كرد: از دیگر سیاست‌گذاری‌های شورای سلامت دهان راه‌اندازی کلینیک‌های ویژه دندانپزشکی در استان‌ها است که بر اساس این سیاست هر استان حداقل یک کلینیک ویژه دندانپزشکی خواهد داشت که با همکاری خدمات بیمه سلامت به ارائه خدمات دندانپزشکی خواهند پرداخت. 

عسگری در ادامه گفت: رتبه بندی و سطح بندی خدمات دندانپزشکی کشور انجام گرفته و به طور مثال ایجاد بیمارستان‌های ویژه دندانپزشکی از برنامه‌های طرح تحول در حوزه سلامت دهان است.

وي بيان داشت: همچنین جهت دهی امور پژوهشی به سمت برخی نیازهای جامعه که با بازتعریف و افزایش شبکه ملی تحقیقات دندانپزشکی پیشگیرانه در کشور انجام می‌شود. 

دبير شوراي سلامت وزارت بهداشت افزود: از دیگر اقدامات انجام شده ارتقا آموزش علوم دندانپزشکی، آموزش نیروهای کارآمد، حد واسط سلامت دهان است.

عسگري اضافه كرد: طراحی الگوهای ساماندهی تجهیزات پیشرفته آموزشی دندانپزشکی در مراکز استان‌ها و ماندگاری پزشکان در مناطق دور افتاده کشور در دستور کار قرار دارد. 

وي از تدوین کتب مرجع ملی دندانپزشکی با هدف ارتقاء آموزش دندانپزشکی خبر داد و گفت: اصلاح تشکیلات و ساختار مدیریت حوزه سلامت دهان و اعتلای کارکردهای انجمن‌های علمی و تخصصی گروه دندانپزشکی و ارزش‌یابی و رتبه بندی گروه‌های آموزش تخصصی در دانشکده‌های دندانپزشکی کشور انجام مي‌شود.

وی در پایان به ارتقاء کیفیت مواد و تجهیزات دندانپزشکی در حوزه سلامت دهان اشاره كرد.




انتهای پیام/ 






در حال تکمیل 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار