نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: خبر ارتحال همکار ارجمند و صدیق مرحوم مهندس علی اکبر آقایی نماینده مردم سلماس در چهار دوره مجلس شورای اسلامی مایه تاسف عمیق شد.

تسلیت درگذشت نماینده سلماس و والده حجت الاسلام ابوترابی فرد/ تشییع پیکر آقایی بعد از صحن از مقابل تالار آفتاببه گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، محمدرضا باهنر که در غیاب علی لاریجانی ریاست جلسه علنی امروز یکشنبه 23 فروردین را برعهده دارد در نطق پیش از دستور گفت: خبر ارتحال همکار ارجمند و صدیق مرحوم مهندس علی اکبر آقایی نماینده مردم سلماس در چهار دوره مجلس شورای اسلامی مایه تاسف عمیق شد.

وی افزود: مرحوم آقایی قبل از این که مسئولیت سنگین و حساس نمایندگی مردم را به عهده بگیرد در مسئولیت‌های مدیر کل حقوقی و ارزیابی وزارت راه، کارشناس مسئول در نهاد ریاست جمهوری و معاونت‌های اداری مالی حقوقی بودجه و امور مجلس وزارت راه فعال بودند به عبارتی قبل از این که ایشان به مجلس تشریف بیاورند عضو خانه ملت بودند و در این سمت‌ها خدمت می‌کردند. در دوره ششم از حوزه انتخابیه سلماس وارد مجلس شد و تا پایان عمر خود در دوره هفتم هشتم نهم از همان حوزه انتخابیه فعال کرد. 

وی افزود: آقایی در دوره فعالیت پارلمانی خود عموما عضو کمیسیون عمران بود و در مسئولیت‌های ریاست و نایب رئیس کمیسیون فعال بود و ریاست گروه‌های دوستی ایران و کشورهای سودان، پاکستان و بالاخص ترکیه و نقش ممتازی را در فعال کردن دیپلماسی عمومی در عرصه روابط بین‌الملل داشت. عموما عضو کمیسیون تلفیق برنامه و بودجه هم بودند و ریاست مجمع نمایندگان شمال غرب کشور را به عهده داشت.

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: مرحوم آقایی در کنار فعالیت‌های حرفه‌ای دارای سوابق مبارزاتی و انقلابی بودند و با حضور در جبهه به تعهدات دینی و ملی خود در دفاع از کشور عمل کرده‌اند و همزمان با فعالیت‌های شغلی و حرفه‌ای تحصیلات خودشان را تکمیل کردند و علاوه بر کارشناسی در رشته‌های مهندسی، حقوق و مدیریت هم توانستند تحصیلات دانشگاهی خود را به پایان برسانند.

باهنر گفت: مرحوم آقایی تالیف‌های زیادی را در حوزه‌های مهندسی، حقوق مهندسی و حقوق بین‌الملل و از جمله می‌شود از «آثار جنگ بر معاهدات بین‌المللی» یا «مهاجرت‌های بی‌رویه و روش‌های جلوگیری از آن»، «جمع آوری قوانین مرتبط با راه و شهرسازی» و «ارزیابی خسارات وارده به راه سازی‌ها» را عنوان کرد.

نایب رئیس مجلس با بیان این که مرحوم آقایی در ضمن این که در خدمت رسانی به مردم حریص بود، تصریح کرد: این نماینده متدین بصیر و انقلابی حوزه سلماس در عین حال تلاش می‌کرد که منافع ملی را فدای مسائل منطقه‌ای نکند و با تخصص و تجربه و تعهدی که داشت تلاش می‌کرد که منافع ملی و منطقه‌ای را هم‌سو کند و در دفاع از موکلین خودش همواره کوشا و جدی بود.

باهنر اضافه کرد: مرحوم آقایی از ابتدای جوانی عضو  گروه اقتصادی حزب جمهوری اسلامی از دوره‌های به یاد ماندنی حیات طیبه وی بود و در هر صورت بالاخره وی پس از تقریبا یک سال بیماری نهایتا در روز پنج شنبه مصادف با شب ولادت با سعادت حضرت زهرا (س) چشم از جهان فرو بست و به لقاء الله پیوست و برایش علو درجات را آرزو مندیم و امیدواریم که با ارواح مطهر صدیقین، صالحین و شهدا محشور باشد.

وی خاطر نشان کرد: به خانواده محترمش از طرف خودم و همه همکاران ارجمند تسلیت عرض می‌کنیم به مردم حوزه انتخابیه به استان آذربایجان غربی و مجمع نمایندگان استان به صورت وی‍ژه اعلام تسلیت نمودند.

باهنر گفت: ان شالله بعد از جلسه علنی امروز پیکر مطهر ایشان را از جلوی تالار آفتاب مجلس شورای اسلامی تشییع خواهیم کرد و برای این که منتقل شوند به منطقه و در سلماس دفن شود و ان شالله آنجا مرجعی باشد برای یارانی که علاقه‌مند به ایشان بودند و محزون هستند از این مصیبت بزرگ.

باهنر ادامه داد: موضوع بعدی رحلت والده مکرم همکار محترم جناب آقای ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی است این مصیبت را خدمت ایشان و بیت مکرمش تسلیت عرض می‌کنم.

وی تصریح کرد: مرحومه مغفوره تازه گذشته، صبیه حضرت آیت‌الله سیدمحمد باقر قزوینی بود که در معیت حضرت آیت‌الله اعظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری در تاسیس حوزه علمیه قم نقش بارزی داشت و پس از رحلت معظم له مدیریت علمی قم را به عهده داشت.

وی اضافه کرد: ایشان از نظر مکارم اخلاقی از امتیازات ویژه‌ای برخوردار بود و حضرت امام (ره) ارادت خاصی به ایشان داشت، ابوی همکار گرامی ما یعنی جناب آقای ابوترابی‌فرد همسر مرحوم حاج سید عباس ابوترابی‌فرد از شاگردان امام و علامه طباطبایی و از فضلای حوزه در فلسفه و حکمت بود.

این نماینده مجلس نهم اظهار داشت: فرزند بزرگ ایشان، مرحوم سید علی اکبر ابوترابی‌فرد چه در دوران مبارزه و چه در دوران دفاع مقدس و چه ده سال دوران افتخار آمیز اسارت سردمدار صبر و مقاومت و معلم عملی برای تمام آزادگان دفاع مقدس بود که رفتارهای ویژه اخلاقی ایشان نقل مجلس بسیاری از ایثارگران و آزادگان می‌باشد و مراد مطمئن و بصیری برای نسل انقلاب و نسل‌های بعدی بوده و خواهد بود.

باهنرخطاب به ابوترابی‌فرد و با بیان اینکه بنده  نمی‌توانم در موضع تعریف از ایشان باشم گفت: آقای ابوترابی‌فرد مورد شناخت دقیق همکاران و بسیاری از مردم شریف ایران است و برادر کوچک ایشان آقای سید محمد نیز از فعالان زمان پیروزی انقلاب و بعد انقلاب بوده و هستند مرحوم سید عباس ابوی اخوان ابوترابی آغازگر انقلاب و تظاهرات بر علیه رژیم طاغوت‌گر در قزوین بودند که منجر به بازداشت و به زندان رفتن ایشان شد.

وی گفت: مرحومه مغفوره سرکار خانم قزوینی در تمامی این دوران اعم از تلاش‌های انقلابی همسر و فرزندان برومندش در زمان دفاع مقدس در دوره ده ساله اسارت مرحوم آقای علی اکبر مانند کوهی استوار در مقابل ناملایمات ایستاد و نقل است که در تمامی این مدت نه تنها یک دفعه مانع از انجام وظیفه همسر و فرزندان برومندش نشد بلکه عملا مشوق این عزیزان در انجام وظایف انقلابی و دینی بود.

باهنر تصریح کرد: در فاصله کوتاهی بعد از اسارت مرحوم سید علی اکبر ایشان به همراه ابوی شان در حادثه‌ای جان خودشان را از دست دادند و در فاصله کوتاهی هم دختر ایشان در حادثه‌ دیگری رحلت کردند که وی خانم فاضله و مفسر قرآن بود که این مصایب پشت سر هم برای آن مرحومه آزمون‌های بزرگی بود که الحمدالله در همه آن‌ها پیروز و سربلند بیرون آمد و بالاخره بعد از 40 روز بستری بودن در ICU در روز ولادت پربرکت حضرت زهرا (س) دعوت حق را لبیک گفت و جان به جان آفرین تسلیم گفت.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: بنده از طرف خود و همکارانم این مصیبت را به آقای ابوترابی‌فرد و دیگر بازماندگان تسلیت عرض کرده و آرزومندیم که روح آن بزرگوار با فاطمه زهرا (س) محشور گردد.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: باهنر ، نماینده ، ارتحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار