فتحی‌پور گفت: قیمت ارز تحت تاثیر عرضه و تقاضا است و اینکه به اعتبار یک حرف یا مذاکره بازار ثبات خود را از دست بدهد غلط است.

ارسلان فتحی‌پور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص نرخ ارز و یکسان‌سازی آن اظهار داشت: بحث یکسان سازی نرخ ارز در کشور در جهت خروج از بی ثباتی و جلوگیری از دو نرخی بودن نرخ ارز وجود دارد، زیرا هر گاه در هر جایی که موضوعی دو نرخ متفاوت داشته باشد مطمئناً فسادی پشت سر آن وجود دارد، نه تنها این موضوع مختص بازار ارز باشد، در تمام مسائل از جمله ارز حامل‌های انرژی و ... باید یک قیمت با ثباتی برای جلوگیری از هرگونه کج روی وجود داشته باشد.

وی در ادامه افزود: مهمترین عامل جلوگیری از نوسان در قیمت‌های کلان، عدم رکود در بازار است که با بی‌اعتمادی خرید ارز، مواد اولیه و واردات کالاهای اساسی و ... که موجب ایجاد مشکلاتی می‌شود و بی‌ثباتی در اقتصاد ایجاد خواهد کرد.

فتحی پور تصریح کرد: اگر چنانچه امکان یکسان‌سازی وجود ندارد، ثباتی در نرخ ارز مبادله‌ای باشد تا تجار بتوانند با خیالی آسوده به تجارت و خرید و فروش خود بپردازند و مطمئن باشند در طول یکسان قیمت‌ها ثابت است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار داشت: بهتر این است بازار به ثبات برسد تا نرخ‌ها یکسان‌سازی شود و از این طریق بازار بتواند حرکتی جدی و جنبشی داشته باشد تا واحدهای تولیدی بتوانند هنگام خرید تسویه حساب با نرخی یکسان عمل کنند.

وی با بیان اینکه عامل تعیین کننده قیمت ارز بازار، تقاضا و عرضه است گفت: قیمت ارز تحت تاثیر عرضه و تقاضا است و اینکه به اعتبار یک حرف یا مذاکره بازار ثبات خود را از دست بدهد غلط است.

انتهای پیام/

برچسب ها: نرخ ، ارز ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار