یک جامعه شناس گفت: شایعه پخش یک نوع عقیده یا فکر در مورد شخصیت‌ها اقوام و ملیت‌ها است که می‌تواند اثر سیاسی و اقتصادی داشته باشد.

امان الله قرائی مقدم جامعه شناس و آسیب شناس اجتماعی در گفت‌وگو با  خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران ، با بیان اینکه شایعه و ریشه تاریخی دارد و به اصطلاح پخش یک نوع عقیده یا فکر در مورد شخصیت‌ها، اقوام و ملیت‌ها است، ا ظهار کرد: شایعه اثر سیاسی دارد زیرا می‌تواند بدبینی سیاسی ایجاد کند و حکومت‌ها را متزلزل ساخته، به ضعف حکومت‌ها بپردازد و از درون ریشه حکومت‌ها را بخشکاند.

قرائی مقدم با بیان اینکه هدف اصلی شایعه پراکنی تخریب افکار سیاسی، و عقیدتی مردم در مورد نظام حکومتی است، تصریح کرد: شایعه اثر اقتصادی نیز دارد زیرا می‌تواند با پخش افکار کذب، خرید یا فروش کالایی را کاهش و یا افزایش دهد.

وی ادامه داد: شایعه را باید از دیدگاه سرمایه داران بررسی کرد زیرا سرمایه داران برای اینکه کالای خود را به فروش برسانند از طریق دار و دسته خود شروع به پخش اخباری در میان مردم می‌کنند و باعث فروخته شدن یک کالای خاص می‌شوند.

این جامعه شناس در پایان عنوان کرد: گاهی اوقات دولت‌ها و دشمنان کشور به شایعه پراکنی می‌پردازند و از این طریق روحیه مردم را نسبت به حکومت تضعیف می‌کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.