درحال حاضر به دلیل مصرف گسترده و بی‌رویه داروها، بسیاری از آنتی‌بیوتیک‌ها و مسکن‌ها اثرات خود را از دست داده و یا اثرات آنها در درمان بیماری‌ها و دردها کاهش قابل ملاحظه‌ای یافته است.

محمودرضا شاه بهرامی دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: متأسفانه اغلب افرادی که اقدام به مصرف داروهایی نظیر آنتی بیوتیک‌ و مسکن می‌کنند، از عوارض جانبی و عواقب مصرف بی‌رویه این داروها آگاه نیستند. 

وی با بیان اینکه بسیاری از افراد جامعه مانند نقل و شکلات اقدام به مصرف مسکن و آنتی بیوتیک می‌کنند تصریح کرد: بسیاری از موارد مصرف این داروها مورد نیاز نیست و نه تنها بهبود نمی‌یابد، بلکه ممکن است عوارضی بر فرد ایجاد شود. 

شاه بهرامی تأکید کرد: در حال حاضر به دلیل مصرف گسترده و بی‌رویه داروها، بسیاری از آنتی بیوتیک‌ها  و مسکن‌ها اثرات خود را از دست داده و یا اثرات آنها در درمان بیماری‌ها و دردها کاهش قابل ملاحظه‌ای یافته است. 

وی یادآور شد: در کشورمان موارد مصرف مسکن‌ها و آنتی بیوتیک‌ها در مقایسه با اغلب کشورهای جهان بالاتر است و در واقع مردم ایران جزء پر مصرف‌ترین مردم جهان به ویژه از نظر داروهای مسکن و ضد درد و آنتی بیوتیک‌ها هستند. 


انتهای پیام/

برچسب ها: آنتی بیوتیک ، مسکن ، درد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.