دومین بار است که کلینتون به عرصه رقابت برای حضور در کاخ سفید وارد می‌شود.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "آسوشیتد پرس،" دو فرد نزدیک به "هیلاری کلینتون" که نامشان فاش نشده‌است از آغاز قریب‌الوقوع و رسمی کمپین وی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا خبر می‌دهند. از "هیلاری کلینتون" -- وزیر خارجه اسبق آمریکا و همسر "بیل کلینتون" -- ماه‌هاست به عنوان مهمترین نامزد حزب دموکرات برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 نام برده می‌شود. بنا بر اعلام منابع آگاه، "کلینتون" قرار است روز یکشنبه نامزدی خود را در این انتخابات به طور رسمی اعلام کند.


گفته می‌شود فعالیت‌های انتخاباتی "کلینتون" ابتدا با انتشار فیلمی در شبکه‌های اجتماعی آغاز می‌شود و وی سپس به ایالتهایی که انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری برای تعیین نامزد حزب دموکرات در آنها زودتر برگزار می‌شود، سفر خواهد کرد. "کلینتون" یکی از نامزدهای حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 نیز بود؛ اما در آن سال از "باراک اوباما" -- رقیب همحزبیش -- شکست خورد و نتوانست با "جان مک‌کین" -- سناتور جمهوری‌خواه -- رقابت کند.


پیش‌بینی می‌شود "کلینتون" برای موفقیت در رقابتهای درون‌حزبی و حضور در مرحله نهایی انتخابات در سال 2016، 2 و نیم میلیارد دلار هزینه کند. جمع‌آوری پول برای کمپین انتخاباتی "کلینتون" چند ماه پیش آغاز شد.


"تد کروز" و "راند پال" نیز از حزب جمهوری‌خواه نامزدی خود را در این انتخابات اعلام کرده‌اند. ممکن است "جب بوش،" برادر رئیس‌جمهور اسبق آمریکا هم به این جمع ملحق شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار