امام جمعه قم گفت: عدم شفافیت باید از تمامی ابعاد مذاکرات برطرف شود و هچنین تفسیر های غربی ها و آمریکایی ها از بیانیه صورت گرفته نادرست بوده و مورد قبول ملت ما نیست.

 به گزارش خبرگزاری باشگاه خبرنگاران  تفسیر های غربی ها از بیانیه لوزان نادرست بوده و با کرامت ملت ما منافات دارد قم، آیت الله اعرافی در خطبهٔ اول نماز جمعه این هفته قم با اشاره به موضوع خطبه‌های هفتهٔ گذشته پیرامون خانواده اظهار داشت: خانواده اصول و کاربردهای مهمی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد و هر یک از اعضا خانواده باید با این اصول آشنا باشند.

امام جمعه قم افزود: اصل اول در خانواده داشتن نگاه معنوی و غیر مادی در زندگی است و اصل دوم آن درک درست روابط بین اعضا خانواده است، اصل سوم آن شناخت و در نسبت به نیاز‌های اعضا خانواده است و اصل چهارم نیز کم کردن توقعات خانواده نسبت به هم است.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه توقعات اعضا خانواده باید از یکدیگر کنترل شده باشد عنوان کرد: خود برتربینی و تکبر باید در زندگی از بین برود و توقعات کنترل شود تا سبک زندگی اسلامی در زندگی رواج پیدا کند.

وی با تبریک ولادت حضرت زهرا (س) و همچنین ولادت حضرت امام خمینی (ره) تاکید کرد: زن در اسلام جایگاه خاص و ویژه‌ای دارد حفظ شخصیت او در اسلام مورد تاکید فراوان قرار گرفته است.

آیت‌الله اعرافی به ۲۰ فروردین روز فناوری هسته‌ای و همچنین مذاکرات با ۱+۵ اشاره کرد و بیان کرد: بیانات مقام معظم رهبری در روز گذشته بسیار راهگشا و نشان‌دهنده مسیری بود که دولت و ملت باید بپذیرند؛تیم مذاکره‌کننده که راهی سخت را می‌پیمایند و امیدواریم که  توفیق های آنها نصیب همه ملت ایران شود.

وی افزود: از جمله نقاط مثبت این مذاکرات مسئله پذیرفته شدن مسائل هسته‌ای ایران توسط قدرت‌های جهانی و کاخ سفید بوده است که ایران دوباره منطق و استدلال خود به جهانیان ثابت کند که جا داره از تیم مذاکره کننده کشورمان در این زمینه تشکر کنیم.

امام جمعه قم با تاکید به تفسیر‌های متفاوتی که از این بیانیه صورت گرفته است خاطر نشان کرد: تفسیرهای مختلفی توسط کاخ سفید ارائه شده، در حالی که اینگونه تفسیر‌ها که کرامت ملت ایران را نادیده بگیرند مورد قبول ما نیست، عدم شفافیت در بخش‌هایی از مذاکرات هم مشکلی است که باید در ادامه راه برطرف شوند و دیگر اینکه موضوع مذاکرات هم فقط مربوط به مسائل هسته‌ای هستند، و در سایر مسائل هنوز اختلاف‌های گذشته باقی است.

آیت الله اعرافی در ادامه افزود: اگر کسی بخواهد به ملت بزرگ ایران زور بگوید همیشه مردم با اتکا به قدرت الهی و راهنمایی‌های رهبری و عزم ملی مقابل آن خواهد ایستاد.

وی به حوادث یمن اشاره کرد و ابراز داشت: کشور ما همیشه در منطقه به عنوان کشوری صلح طلب مطرح بوده است اما متاسفانه کشور عربستان و آل سعود در برخی صحنه‌ها عملکرد صحیحی نداشته است، در حالی که ایران اسلامی همواره آماده تعامل منطقی است؛ بازی با آتش عربستان در یمن شروعی است که پایانش برای سعودی‌ها بسیار تلخ است.

امام جمعه قم بیان کرد: حمله به یمن حمله‌ای نا‌جوانمردانه است و برخلاف موازین حقوقی جهانی است؛ این حمله زیرساخت‌های زندگی یک ملت را از بین می‌برد و با حقوق بشر مغایرت دارد، چراکه حتی اجازه نمی‌دهند به مجروحان این کشور کمک‌رسانی شود؛ غربی‌های و آمریکایی‌ها هم بدانند که حمایت از این حمله، بازی با آتشی است که سرانجام خودشان را هم خواهد سوزاند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.