هر بشکه نفت خام سبک شيرين آمريکا (وست تگزاس اينترمديت) براي تحويل در ماه مه حدود ساعت سه و نيم به وقت گرينويچ در مبادلات الکترونيک در بازار آسيا با پنج سنت کاهش، 50 دلار و 74 سنت معامله شد.

نوسان بهای نفت در آسیابه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، هر بشکه نفت خام سبک شيرين آمريکا (وست تگزاس اينترمديت) براي تحويل در ماه مه حدود ساعت سه و نيم به وقت گرينويچ در مبادلات الکترونيک در بازار آسيا  با پنج سنت کاهش، 50 دلار و 74 سنت معامله شد.

اما بهاي هر بشکه نفت خام برنت درياي شمال براي تحويل در ماه مه 20 سنت افزايش يافت و به 56 دلار و 77 سنت رسيد.

برخي تحليل‌گران خاطر نشان مي کنند افزايش توليد صنعتي در آلمان در ماه فوريه (دو دهم درصد) هر چند که ضعيف و کمتر از پيش‌بيني‌ها بود تا حدي از بهاي نفت برنت حمايت کرد.

اما بازار همچنان از نزديک مذاکرات ژنو در باره برنامه هسته‌اي ايران را دنبال مي کند.

عاملان بازار نفت بيم دارند سرازير شدن نفت خام ايران به بازار در شرايطي که هم اينک نيز مازاد توليد وجود دارد، هر گونه چشم‌انداز افزايش پايدار قيمت نفت را محو کند.

بهاي نفت از ماه ژوئن 2014 به علت مازاد عرضه و بالا بودن توليد در آمريکا و کشورهاي عضو اوپک، بيش از 50 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

پنجشنبه در پايان معاملات بازار نيويورک، هر بشکه نفت خام وست تگزاس اينترمديت با 37 سنت افزايش، 50 دلار و 79 سنت به فروش رفته بود.

 در بازار لندن نيز هر بشکه نفت خام برنت با يک دلار و دو سنت افزايش، 56 دلار و 57 سنت معامله شده  بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: نفت ، آسیا ، بهای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار