معاون نظارت و هماهنگی معاونت پارلمانی رئیس جمهور گفت:ما توقع نداریم پس از صدور بیانیه کشورها چیزی را بر خلاف آن‌چه توافق کرده‌اند به زبان آورند البته همه این کشورها مخالفینی در داخل خود دارند و قطعا بخشی از این صحبت‌ها مصرف داخلی دارد.

برخی سخنان خلاف توافق درعرصه بین‌الملل تنهامصرف داخلی دارد

"مجید نصیر پور"در گفتگو با خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص اینکه در مورد هسته‌ای هنوز جایی برای موضع گیری وجود ندارد اظهار داشت: همان طور معظم‌له فرمودند موضع مذاکره و اتفاقاتی که در 1.5سال گذشته رخ داد از اهمیت بالایی برخوردار است و ما معقتدیم مذاکره هیچ منعی ندارد.

معاون نظارت و هماهنگی معاونت پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: تیم مذاکره کننده کشورمان هم دارای استدلال و  منطق لازم در این مهم است و هم توانایی لازم برای انجام مذاکره و بیان دیدگاه‌ها و خواسته‌های نظام و مردم را دارد.

وی یکی از دلایلی که رئیس جمهور عنوان کرد مذاکرات باید از سطح متوسط به سطح دولت‌ها کشیده شود شناخت لازم از تیم پیرامون خود دانست وگفت: من معتقدم  یکی از دلایلی که مذاکرات روند خوبی به خود گرفته است توانایی انتقال دغدغه‌های  نظام توسط تیم مذاکره کننده هسته‌ای است و به طور اخص شاخصی که توانست به تیم مذاکره کننده برای انتقال مطلب کمک کند موضوع  نظر مقام معظم رهبری در خصوص حرمت تولید بمب و استفاده غیر متعارف از انرژی هسته‌ای است.

معاون نظارت و هماهنگی معاونت پارلمانی رئیس جمهور دلیل این مدعا را اشاره  مستقیم رئیس جمهور آمریکا به فتوای مقام معظم رهبری عنوان و ادامه داد:  اشاره مستقیم  و صریح اوباما به فتوای رهبری مبنی بر حرمت تولید بمب هسته‌ای در حقیقت بیانگر توانایی بالای تیم مذاکره کننده کشورمان در انتقال مفاهیم مورد نظر نظام است.

وی با تاکید بر این واقعیت که مذاکره هنوز به انتهای خود نرسیده است تصریح کرد: اگر چارچوب فعلی در مذاکرات  تبدیل به توافق نامه شود ودر ‌آن حقوق ملت ایران به رسمیت شناخته شود و همان طور که در توافق نامه سوئیس به آن اشاره شد آن گاه می‌توان این توافق نامه را امضا کرد. 

نصیر پور ضمن بیان اینکه جمهوری اسلامی تا امروز ثابت کرده است نظام مستقر در ایران پایبند به تعهدات خود است و همان طور که رهبری امروز فرمودند : اظهار نظرنهایی پس از تهیه متن پایانی توافق نامه ممکن خواهد شد.
 
معاون نظارت و هماهنگی معاونت پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به توقع منطقی و به جای همه به ویژه مقام معظم رهبری از تیم مذاکره کننده و دولت این است که طرف مقابل متعهد باشد عملا به آن‌چه تعهد می‌دهد رفتار و عمل نماید و رفتار و گفتارش با یکدیگر مطابقت داشته باشد.

وی افزود: ما توقع نداریم پس از صدور بیانیه کشورها چیزی را بر خلاف آن‌چه توافق کرده‌اند به زبان آورند البته همه این کشورها مخالفینی در داخل خود دارند و قطعا بخشی از این صحبت‌ها مصرف داخلی دارد.

نصیر پور در پایان خاطر نشان  کرد: ما با مصرف داخلی این اظهار نظر ها مشکلی نداریم اما در عرصه عمل همه باید به آن‌چه توافق می‌شود پایبند باشد، ضمن‌آنکه معتقدیم تا زمان باقی مانده برای توافق تیم مذاکره ما می‌توانند خواسته های ملت ونظام را منتقل کنند و امیدواریم شاهد آن باشیم که از رهگذر رفع تحریم‌های ظالمانه مدیریت در کشور به وضع حداکثری خود نائل شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار