آیت الله العظمی صافی گلپایگانی؛

اسلام شأن انساني و شخصيت ارزنده زن را به جایگاه اصلی خود بازگرداند

در اوضاع نا به هنجار تاریخ این اسلام بود که به زنان میدان داد تا در عرصه‌های مختلف فعالیت کنند.

 
به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم؛ آیت الله صافی گلپایگانی در گفت وگو با خبرنگار ما در مورد مقام واقعی زن در اسلام این گونه عنوان کرد : در گذشته وجود دختر را ننگ وعار می دانستندودختران را زنده بگور میکردند.

این سوابق در تاریخ نشان دهنده این است که به زنان ظلم فراوانی شده است.

وی دلیل اینگونه ظلم ها   در تاریخ را دور بودن از هدایت اخلاقی ودینی دانست وافزود:در این اوضاع نا به هنجار اسلام بود که  زنان را با مردان برابر دانست وان ها را در کنار هم قرار داد وبه زنان میدان داد تا در عرصه های مختلف فعالیت کنند.

این مرجع تقلید ادامه داد:تا قبل از ظهور اسلام، زن جایگاه مشخصی را نداشت ولی بعد از ظهور اسلام شأن انساني و شخصيت ارزنده زن را به جایگاه اصلی خود بازگرداند.
 
 صافی گلپایگانی مقام زن را در اسلام مهم دانست وگفت: در کنار علما و رجال بزرگ دینی بانوان شاخصی قرار گرفته اند که نمونه بارز آن حضرت زهرا سلام الله علیها است که در کنار امام علی علیه السلام در زنده نگه داشتن اسلام تلاش کرد.
 
 وی افزود:وجود زن هایی مانند حضرت زهرا سلام الله علیها در تاریخ ما نشان دهنده‌ این است که در جوامع اسلامی زن ها دارای جایگاه و احترام ویژه می باشند که باید الگوی زنان عصر حاضر قرار گیرند.

 این مرجع تقلید تاکید کرد:اشتباه بزرگي است که زن خانه‌دار را کسي بي‌کار بداندزیرا ارزش زن به ایمان و ثواب طاعات وعبادات اواست وکار زن در خانه هم عبادت است.
 
انتهای پیام/ز
برچسب ها: قم ، ایت ، الله ، گلپایگانی ، مقام ، زن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.