رییس اتحادیه هتل داران استان اصفهان؛

خانه های استیجاری ارزان قیمت مشکل اصلی هتل داران

ایجاد ظرفیت های نامحدود و موقت جایگزین در برنامه گردشگری و ایجاد رقابت نابرابر در بخش های خصوصی، با امکانات دولتی، آینده صنعت هتل داری را به خطر می اندازد.

رییس اتحادیه هتل داران استان اصفهان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان گفت: استان اصفهان هر ساله در ایام نوروز میزبان مسافران و گزدشگزان داخلی و خارجی بسیاری است که به دلیل حجم زیاد گردشگران، ظرفیت های جایگزی و موقتی در حجم گردشگران داخلی مثل مدارس، خوابگاه‌های دانشجویی، ادارات دولتی، کمپ های شهرداری و... ایجاد شده است که به عنوان سر پناه، شرایط مطلوبی را برای مسافران به ارمغان آورد.

مهدی نریمانی افزود: متاسفانه این روند که قرار بود تا 5 فروردین با کاهش اسکان‌های موقت ادامه یابد، با افزایش ظرفیت در مدارس و خانه‌های استیجاری، باعث اختلال در کار هتل دارها شد.

وی عنوان کرد: تنها فصل پیک گردشگری استان اصفهان، ایام نوروز است که چون از مهر ماه تا اسفند هر سال، با ظرفیت کمترز از 30 درصد و تخفیف چشم گیری به کار خود ادامه می دهند، انتظار می رود که در ایام نوروز به جبران ماه‌های گذشته، دریافت خوبی داشته باشد که متاسفانه طرح‌های جایگزین، خطری برای صنعت هتل داری به شمار می رود.

رییس اتحادیه هتل داران استان اصفهان اظهار داشت: هماهنگی با میراث فرهنگی و گردشگری، شهرداری و آموزش و پرورش به عنوان دسنگاه‌های منولی به این صنعت کمک شایانی را خواهد کرد در صورتی‌ که زیر ساخت های گردشگری به شهرها اضافه و نکمیل گردد.

مهدی نریمانی دستیابی به توسعه گردشگری قبل از سرمایه گذاری روی ساخت هتل‌های جدید را از موثرترین عوامل در رونق صنعت هتل داری عنوان کرد و افزود: ایجاد ظرفیت بیش از حد برای اسکان مسافران نوروزی توسط آموزش و پرورش و ادارات دولتی به همراه خانه‌های اجاری بیشترین ضربه را به صنعت هتل داری زد که با مخالفت شدید هتل داران و مهمان پذیران استان اصفهان روبه رو شد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا مسافران از هتل کمتر استفاده می‌کنند، اظهار داشت: هتل‌های استان اصفهان برای جذب مسافر و گردشگر با تخفیف بیش از 20 درصد وارد عمل شد که در مقابل ارزان قیمت یودن مدارس و خانه‌های اسیجاری، موثر واقع نشد و انتقاد شدید هتل داران و برخی از مسافران را از ارگان های دولتی به همراه داشت.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: اسکان ، هتل ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.