مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: امسال با تلاش کشاورزان گندم کار، پیش بینی می شود تولید گندم در استان به بیش از 300هزار تن برسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛ جلیلوند گفت: در سال جاری 157هکتار از زمین های کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته است که از این میزان 66 هزار هکتار گندم آبی و91 هزار هکتار آن دیم است.

وی با اشاره به اینکه قزوین از استان های مستعد کشور برای کشت محصول استراتژیک گندم است، افزود: برای افزایش راندمان محصول گندم دیم در سال های گذشته کارهای خوبی انجام شده و مقرر است با اجرای برنامه های تدوین شده در زمینه تامین بذر، تغذیه گیاهی و مکانیزاسیون تا پایان سال 1397 عملکرد گندم دیم استان به بیش از یکهزار کیلوگرم در هکتار افزایش یابد.

وی اضافه کرد: در سال زراعی جاری به منظور ارتقای راندمان کشت و تولید محصول مرغوب بیش از 43 کارشناس بخش کشاورزی در قالب مهندسان ناظر در مزارع کشاورزی نظارت مستمر داشته و توصیه های فنی را به کشاورزان ارایه می کردند.

جلیلوند یادآور شد: همچنین در سال گذشته هفت هزار و 400 تن ارقام مختلف گندم در استان تولید و با حمایت های دولتی در قالب تامین بخشی از هزینه تولید بذر از محل یارانه دولتی در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.