لایروبی بندر سیریک در شرق هرمزگان با ۹۰ درصد پیشرفت در مراحل پایانی اجرا است و تا آخر فروردین به پایان می رسد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در بازدید از بندر سیریک در شرق هرمزگان گفت : تا پایان امسال بندر سیریک به بخش خصوصی واگذار و ساخت اسکله و محوطه آن آغاز می شود.

ایدنی افزود : اکنون مناقصه واگذاری این بندر به بخش خصوصی انجام شده است و ۴ شرکت برای سرمایه گذاری در این بندر توانمندی های خود را ارائه کرده اند که مدارک آنها در حال بررسی است.

وی گفت : با ۵۰۰ هزار متر مکعب لایروبی حوضچه این بندر ۳ و نیم متر آبخور در این بندر ایجاد می شود .

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود : طرح توسعه بندر سیریک با ۳۶ هکتار مساحت حوضچه و ۷۰ هکتار پس کرانه از سال ۸۵ با سرمایه سازمان بنادر ودریانوردی کشور آغاز شده است .

ایدنی گفت : قرار است با مشارکت بخش خصوصی سیریک به یک بندر صادراتی در نزدیکی دریای عمان تبدیل شود.

بندر سیریک به لحاظ وسعت حوضچه دومین بندر هرمزگان بعد از بندر شهید رجائی و بزرگترین اسکله شرق هرمزگان است که ۶۶ فروند شناور همزمان در این بندر پهلو می گیرند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود : با توجه به سواحل زیبای این منطقه تعاونی های سیریک می توانند متشکل شوند و این اداره کل باهمکاری سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری آماده همکاری در زمینه فنی وارایه تسهیلات در زمینه خرید شناورهای گردشگری است .

ایدنی گفت : با توجه به رسوب خاک در خور تیاب از ماه آینده با هماهنگی ادارات مربوط لایروبی دهانه این خور تا عمق ۵ متر آغاز می شود.

بنادر سیریک و تیاب در دهانه ورودی دریای عمان و سواحل مکران قرار دارند .

این بنادر ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه ۱۰۰ هزار تن کالا را دارند .

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود : امارات عربی متحده ، قطر و عمان مقصد کنونی شناورهای از اسکله های شرق هرمزگان اند که قرار است با توسعه فعالیت های صادرات مواد غذایی ، معدنی و آبزیان همکاری با کشورهای حاشیه اقیانوس هند نیز افزایش یابد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.