وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ضمن اعلام اینکه در تفاهم هسته‌ای لوزان اختلافاتی وجود دارد مدعی شد چارچوب توافقنامه هسته‌ای با ایران باعث افزایش احتمال جنگ خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  «موشه یعلون» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در مقاله‌ای در روزنامهٔ واشنگتن پست آمریکا مدعی شد چارچوب توافقنامه هسته‌ای با ایران باعث افزایش احتمال جنگ خواهد شد. 

یعلون در این مقاله مدعی شد: «چارچوب کنونی تفاهم با ایران احتمال جنگ را بیشتر خواهد کرد. حتی فکت شیت‌ها (برگه‌های نکات کلیدی) که کشورهای آمریکا، فرانسه و ایران منتشر کردند نیز بایکدیگر همخوانی ندارند.» 

وی در ادامه این مقاله نوشت: اسرائیل نگرانی‌های عمیق خود را درباره عناصر و حذفیات اساسی در چارچوب توافقنامه، به صراحت بیان کرده است. زیرساخت‌های گسترده هسته‌ای که برای ایران باقی می‌ماند باعث خواهد شد این کشور مدت زمان کوتاه گریز هسته‌ای را به سمت تولید بمب در اختیار داشته باشد. برنامهٔ موشک بالستیک دوربرد ایران که تهدیدی برای اسرائیل است نیز دست نخورده باقی می‌ماند. 

وی در ادامه نوشت: (به گفتهٔ ایرانی‌ها) تحریم‌ها برضد ایران به سرعت برداشته خواهد شد و (به گفتهٔ آمریکایی‌ها) تحریم‌ها به صورت تدریجی برداشته خواهد شد. این درحالی است که محدودیت‌های اعمال شده بر برنامه هسته‌ای ایران در یک دهه منقضی خواهد شد بدون آنکه توجهی به اقدامات ایران در خاورمیانه بشود. 

یعلون مدعی شد: حامیان چارچوب توافقنامه با ایران برای آنکه مخاطرات ذاتی این چارچوب را توجیه کنند به سه استدلال اصلی آن اشاره کردند: 
۱. تنها گزینه جایگزین جنگ است. 
۲. هرگونه اقدام ایران در نقض توافقنامه شناسایی خواهد شد و یا جلوی آن گرفته خواهد شد چون راستی آزمایی بی‌سابقه‌ای وجود دارد. 
۳. در صورت نقض نیز تحریم‌ها دوباره اعمال خواهد شد. 

یعلون با اشاره به سه استدلال فوق می‌نویسد: همهٔ این استدلال‌ها یک ویژگی مشترک دارند و آن این است که همه اشتباه هستند! 

موشه یعلون افزود: قرار است چارچوب توافقنامه مانع از انکار و فریب ایرانی‌ها دربارهٔ برنامهٔ هسته‌ایشان شود و یا اینکه این انکار و فریب را از طریق بازرسی‌ها و اطلاعات، شناسایی کند. سرویس‌های اطلاعاتی ما هرچند بسیار خوب هستند اما نمی‌توانند تضمین کنند که هرگونه نقض ایران را شناسایی خواهند کرد چه رسد به اینکه بخواهند حرکت ایران به سمت تولید بمب را شناسایی کنند!. 

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ادامه داد: «هیچ دلیلی وجود ندارد که بپذیریم ایران از فردا شروع به همکاری خواهد کرد اما این توافق تضمین می‌کند که ایران زیرساخت‌های هسته‌ای مورد نیاز برای تولید یک زرادخانه هسته‌ای را در اختیار خواهد داشت. اطلاعات و بازرسی‌ها نمی‌توانند جایگزین برچیدن آن بخش‌هایی از برنامهٔ هسته‌ای ایران باشند که می‌توان از آن‌ها برای ساختن بمب‌های اتمی استفاده کرد. »

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در بخش پایانی مقالهٔ خود مدعی شد: « تحریم‌ها بودند که باعث شدند ایران پای میز مذاکره بیاید. زمانی که این تحریم‌ها برداشته شوند، قابل اعمال شدن نیستند مگر اینکه ایران در آینده نقض‌هایی داشته باشد. هرچند ما در زمینهٔ چارچوب توافقنامه و پیامدهای آن با دولت آمریکا اختلاف اساسی داریم، اما اطمینان دارم که دوستی و ائتلاف ما با آمریکا در برابر این اختلاف نظر نه تنها دوام خواهد آورد، بلکه قوی‌تر هم خواهد شد.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۲۳ فروردين ۱۳۹۴
ایران عضو ان پی تی است ، رژیم صهیونیستی عضو ان پی تی نیست .
فعالیت های هسته ای ایران تحت نظارت آژانس است ، فعالیت های هسته ای رژیم صهیونیستی تحت هیچ نظارت سازمان یافته بین المللی نیست .
ایران حد اکثر نوزده هزار سانتریفیوژ فعال اگر داشته باشد ، که آن هم تحت نظارت شدید بازرسان و دوربین های آژانس قرار دارد ، رژیم جعلی صهیونیستی هزاران سانتریفیوژ فعال دارد و از ططریق جامعه به اصطلاح جهانی کشورهای آمریکا ، انگلیس و فرانسه و آلمان دائما تغذیه می شود .
در سیصد سال گذشته حکومت های ایران به هیچ کشوری حمله نکرده اند . رژیم صهیونیستی در عمر 60 اسله ای که با حیله و زور انگلیسی های پست فطرت و حمایت آمریکائی های پلید بر سرزمین های اشغالی فلسطین مسلط شده به همه کشورهای همسایه حمله کرده و دارد کاملا فلسطینی ها را نسل کشی می کند و هویت فلسطینی و عربی منطقه را در سرزیمن های اشغالی پاک می کند و در دوسال گذشته 15000 نف از مردم بی گناه و بی دفاع غزه را سلاخی کرده است .
با این همه دلیل محکمه پسند ، فعالیت های هسته ای ایران باید مورد توافق گردن کلفت های بی قانون جامعه سه نفره بین المللی قرار بگیرد یا فعالیت های هستهای یک رژیم جعلی اشغالگر و بی مسئولیت کودک کش و بی اخلاق و پست فطر مثل رژیم صهیونیستی ؟
جنگ با صهیونیست ها و آمریکائی های جهانخوار برای ما مسلمانان سعادت عظماست ، حتی اگر در این راه شهید شویم . اما برای صهیونیست های بی همه چیز مرگ آخر کار است .
آخرین اخبار