دبیر دوم کمیسیون اقتصادی گفت: متاسفانه واردات کالاهای لوکس به یک پدیده رایج در جامعه ما تبدیل شده است و واکنشهای متفاوتی به آن وارد است.

ابراهیم نکو دبیر دوم کمیسیون اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: امروز ما باید این موضوع را جدی تلقی کنیم و اگر می‌خواهیم در اقتصاد به موفقیت دست پیدا کنیم باید تولید داخلی را که یکی از مولفه‌های ملی پیشرفت اقتصاد و رویکرد مقاومتی است حمایت کنیم.

وی افزود: در واردات کالاهای لوکس واکنشهای مثبت و منفی در جامعه وجود دارد واکنش منفی را کسانی از خود نشان می‌دهند که نام‌گذاریهای سال را مد نظر قرار می‌‌دهند و واردات را مانع پیشرفت اهداف اقتصادی می‌دانند.

اما دسته‌ای نیز برای رفع نیازهای خود کیفیت را در اولویت قرار می‌دهند و عده‌ای نیز کالاهای لوکس را تنها به دلیل خود نمایی خریداری می‌کنند.

نکو در خصوص قاچاق کالاهای لوکس گفت: قاچاق کالا در سطح بزرگ و ساز و کاری صورت می‌گیرد کشتی‌ها و ماشین‌های بزرگ انجام می‌شود و مبین این نکته است که به قاچاق کالا در بعضی از موارد رسمیت داده شده است و از آن جلوگیری نمی‌شود.

وی میزان واردات را در سال 93 بیشتر از سال قبل دانست و گفت: در سال 93 شاهد کاهش نبودیم و کالاهای لوکس با همان شدت و شاید هم بیشتر وارد کشور شدند.

دبیر دوم کمیسیون اقتصادی ادامه داد: امکان جلوگیری از واردات کالاهای لوکس به طور کامل وجود ندارد زیرا طرفدارانی دارد مگر اینکه مانند آنها و با همان کیفیت در داخل تولید شود.

وی در پایان گفت: مجلس قوانینی را برای مبارزه با قاچاق کالا به تصویب رسانده است واگر اجرا شود شاهد واردات غیر قانونی نخواهیم بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: کالا ، گمرک ، تجارت ، کیفیت ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار