یک روان شناس گفت: حجاب به انسان‌ها ارزش و شایستگی می‌دهد و ارزشمندی هر شخص با حجاب کامل می‌شود.

امیر خجسته کاشانی  در گفت‌و‌گو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به ارزشمندی حجاب اظهار کرد: حجاب در لغت به معنای پوشش است در واقع حجاب برای انسان‌ها مفید و ارزشمند بوده و به منزلت، شایستگی و ارزش وجودی وی می‌افزاید و از بعد جامع شناختی افراد برای آن چیزی که رایگان در اختیارش قرار گرفته می شود، ارزشی قائل نمی‌شود.

وی افزود: متاسفانه نگاه برخی از جنبش‌های طرفدار زنان در جوامع غربی این است که ما برای زنان آزادی به ارمغان آورده‌ایم، در واقع آنها با احترام‌های نامناسب و منفی از ارزشمندی زنان کاسته‌اند.

این روان شناس تصریح کرد: از لحاظ دیدگاه روان شناسی، ممکن است افرادی باشند که نیاز به دیده شدن را در خود احساس کنند تا دیگران مجذوب و شیفته ظاهر آنها شوند و در صورت شدید بودن، این افراد برچسب اختلال شخصیتی نمایشی دارند.

کاشانی افزود: در اختلال شخصیت نمایشی فرد دولت دارد که خود را به هر نحوی که ممکن است در دید دیگران مهم، زیبا و جذاب نشان دهد که این دسته افراد لازم به درمان دارند.

 این روان شناس در پایان تاکید کرد: با توجه به آن چه مطرح شد،‌ دین اسلام جز منفعت افراد را نخواسته و تعالیم اسلامی تمامی در جهت رشد، پیشرفت فردی و اجتماعی نوع بشر مناسب است پس لازم است افراد حجاب خود را به طور کامل رعایت کنند چون دستور موکد دین اسلام است.

انتهای پیام/
برچسب ها: روانشناس ، کاشانی ، حجاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار