بيشترين تاثير مثبت بر شاخص را نماد فارس با 232 واحد و نماد همراه با 114 واحد بر جاي گذاشتند و شاخص فرابورس نیز با 45.5 واحد افزايش به 766 واحد رسید که زاگرس با 12 واحد بیشترین تاثير مثبت را بر ايفكس بر جاي گذاشت.

به گزارش خبرنگار اقتثصادی باشگاه خبرنگاران ،در آغاز این هفته شاخص کل با 2099 واحد افزایش نسبت به روز قبل به67.827 واحد رسيد. ارزش کل معاملات 225 میلیارد تومان بود .

علاوه بر این بيشترين تاثير مثبت بر شاخص را نماد فارس با 232 واحد و نماد همراه با 114 واحد بر جاي گذاشتند و شاخص فرابورس نیز با 45.5 واحد افزايش به 766 واحد رسید که زاگرس با 12  واحد بیشترین تاثير مثبت را بر ايفكس بر جاي گذاشت.

همچنین،در گروه خودرو نمادهای این گروه همسو با بازار شاهد افزایش تقاضا بودند و تمامی نمادهای گروه با صف خرید به کار خود پایان دادند و خودرو با بیش از دویست میلیون سهم,بیشترین تقاضا را در گروه داشت. اواسط هفته در گروه خودرو شاهد عرضه های سنگین در نمادهای مطرح گروه همچون خودرو، خبهمن، خپارس و خاور بودیم اما با وجود این عرضه های سنگین بیشترنمادهای بزرگ گروه در درصدهای مثبت معامله شدند اما در روزهای پایانی هفته خودرویی ها نیز معاملات منفی را پشت سر کذاشتند.

در گروه بانکی شاهد تقاضای بسیار بالا برای نمادهای گروه بودیم و صف خرید وبصادر بالای یک میلیارد سهم و صف خرید وبملت بیش از 600 میلیون سهم بود، بانک تجارت در جدیدترین گزارش خود سود هر سهم شرکت را مبلغ 111 ریال اعلام نموده است که نسبت به پیش بینی قبلی شرکت با کاهش گزارش شده است . همچنین شرکت سود هر سهم منتهی به 94/12/29 خود رامبلغ 194 ریال پیش بینی نموده است که نسبت به سال مالی منتهی به 93 با افزایش گزارش شده است.که از جمله خبرهای مهم این گروه می باشد.

در اواخر هفته میزان عرضه در این گروه بالا بود و اکثر نمادها در درصدهای منفی معامله شدند.

شایان ذکر است،در گروه فلزات اساسی، در روزهای پایانی هفته اکثر نمادها معاملاتی، منفی داشتند. در این گروه، عرضه اولیه سهام شرکت فولاد هرمزگان جنوب در نماد هرمز1 در آخرین روز هفته دربازار  فرابورس ایران انجام شد.

در سیمانی ها، اکثر نمادها منفی و صف فروش بودند و تنها چند نماد مثل سرود، سهگمت و سخاش در بازه های مثبت معامله شدند. 

در پایان،در این گروه، شاهد عرضه اولیه سیمان خوزستان بودیم. که تعداد 65 میلیون سهم معادل 10 درصد از سهام شرکت سیمان خوزستان متعلق به شرکت سیمان آبیک و سیمان سپاهان در نماد سخوز عرضه شد. این شرکت با سرمایه 650.000 میلیون ریالی سود هر سهم سال مالی 94 را 896 ریال پیش بینی کرده، در حالی که این مبلغ برای سال مالی نود و سه  1.001 ریال پیش بینی شده است و شرکت توانسته طی 9 ماهه نخست سال نود و سه 849 ریال از این مبلغ را پوشش دهد که از دیگر خبرهای حائز اهمیت این گروه می باشد.


انتهای پیام/
برچسب ها: شاخص ، شاهد ، تقاضا ، خرید ، صف ، فروش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سيدمحسن
۱۷:۵۶ ۲۱ فروردين ۱۳۹۴
صنايع مرتبط باسدسازى وانرژى هسته اى نيزبايدواردبورس شونددرخريدوفروش سهام نقش تقاضابرشاخص بورس اهميت داردهمانطوركه دربخش مسكن نقش تقاضامهم است ومنجربه رونق ساخت وسازميشود
آخرین اخبار