دبیر اجرایی نهمین جشنواره فرهنگ بومی «ژیار»:

تغییر تاریخ برگزاری جشنواره به منظور ارتقاء سطح کیفی آن بود

سیروس ثنایی گفت: به منظور بهتر برگزار شدن و سطح کیفی جشنواره تاریخ برگزاری نهمین جشنواره فرهنگ بومی «ژیار» را تغییر دادیم.

"سیروس ثنایی" سرپرست دفتر کردستان انجمن سینمای جوان و دبیر اجرایی نهمین جشنواره فرهنگ بومی "ژیار" در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص علت تغییر تاریخ برگزاری این جشنواره بیان کرد: شهر بانه چون شهر توریستی و کوچکی است، سینما ندارد اما برای برگزاری جشنواره سطح کیفی بالا قرار است که یک مجمتع فرهنگی با امکانات دیجیتال در این شهر فعال شود که به همین دلیل تاریخ برگزاری جشنواره از 29 فروردین به 19 تا 21 اردیبهشت ماه تغییر پیدا کرده تا این مجتمع فرهنگی آماده شود.

وی در خصوص هدف از برگزاری جشنواره ژیار عنوان کرد: این جشنواره در ابتدا به صورت استانی برگزار می‌شد و آخرین جشنواره نیز در اسفند ماه 1391 برگزار شد اما امسال قرار شد که نهمین جشنواره فرهنگ بومی ژیار به صورت منطقه‌ای در کشور برگزار شود.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ بومی و حمایت از فرهنگ بومی از اهداف برگزاری جشنواره ژیار است.

وی ضمن اشاره به استقبال خوب مردمی از این جشنواره اظهار داشت: در بخش فیلم 197 فیلم داستانی، مستند، انیمیشن و تجربی و بیش از 500 عکس ارسال شده است که بیشترین آثار از استان کردستان و بعد از آن لرستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه و ایلام بوده.

ثنایی تصریح کرد: این دوره از جشنواره با حضور 5 استان برگزار میشود و در دوره‌های بعدی استان‌های دیگر نیز حضور خواهند داشت.

دبیر اجرایی جشنواره ژیار افزود: نهمین جشنواره فرهنگ بومی ژیار با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد کردستان، انجمن سینمای جوان و شورای شهر و شهرداری بانه از 19 تا 21 اردیبهشت در شهر بانه برگزار خواهد شد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار