سفیر سابق ایران در لبنان گفت: پاکستان یک متحد دیرینه و دوست قدیمی ایران است و می‌داند که نباید رودرروی ایران قرار گیرد، البته برادران پاکستانی همیشه این بعد را رعایت کرده‌اند.

"احمد دستمالچی" در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سفر "محمد‌جواد ظریف" به اسلام‌آباد اظهار داشت: اولویت سیاسی_ خارجی ما همیشه این بوده که بهترین رابطه را با کشورهای مسلمان و همسایه خودش داشته باشد و در همین چارچوب وزیر امور خارجه کشورمان با توجه به تحولات بسیار مهمی که در منطقه رخ می‌دهد، سفری به پاکستان خواهد داشت.
 
سفیر سابق ایران در اردن و لبنان گفت: مقامات دو کشور در این دیدارها گفتگوهایی در رابطه با گسترش همکاری‌های دو جانبه و به‌ خصوص ابعاد سیاسی_ امنیتی و تحولات منطقه‌ای خواهند داشت.
 
دستمالچی با اشاره به درخواست عربستان از پاکستان برای پیوستن در ائتلاف ضدایرانی و حملاتی تحت‌ عنوان طوفان قاطعیت به یمن گفت: اسلام‌آباد تا به حال حمایت جدی از ریاض نداشته و علی‌رغم اینکه این کشور درخواست کرده تا پاکستان در ائتلاف علیه ایران بپیوندد، پاسخ روشنی نداده و طبیعی است که اسلام‌آباد یک متحد دیرینه و دوست قدیمی ایران است و می‌داند که نباید رودرروی ایران قرار بگیرد، البته برادران پاکستانی این بعد را رعایت کرده‌اند. مسائلی که در رسانه‌ها مطرح می‌شود، خلاف چیزی است که در عالم واقع رخ می‌دهد. 
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال اعزام نیرو از این کشور برای شرکت در حملات ضد یمن به رهبری عربستان، اظهار داشت: مواضعی که تا به حال مقامات پاکستان اتخاذ کرده‌اند، بی‌طرفی در قضایای یمن است و هرگونه ارسال نیرو را تکذیب کرده‌اند.  
 
سفیر سابق اردن و لبنان تصریح کرد: پاکستان به دلیل مشکلات داخلی متعددی که دارد، از جمله مسائل امنیتی و اقتصادی، بعید به‌ نظر  می‌رسد، دست به ریسک بزرگی بزند، زیرا می‌داند که شرکت در یک ائتلاف علیه کشور دیگری دارای تبعات بسیاری است و با محاسبه چنین ریسکی بعید به‌نظر می‌رسد که به طور مستقیم وارد مداخله نظامی علیه کشور دیگری شود.  
 
شایان ذکر است؛ وزیر امور خارجه کشورمان عصر چهارشنبه عازم اسلام آباد پایتخت پاکستان می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه سفر دکتر ظریف به پاکستان از یک ماه قبل در دستور کار بوده است،اضافه کرد: این سفر در چارچوب روابط دو‌جانبه و با هدف بررسی آخرین وضعیت مناسبات و همکاریهای هر چه بیشتر میان دوکشور صورت می‌گیرد و ظریف در دیدار با مقامات ارشد این کشور همچنین آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بحث و گفتگو قرار خواهد داد.

افخم افزود: با توجه به حساسیت و اهمیت تحولات جاری در منطقه، وزیر امور خارجه صبح چهارشنبه عازم مسقط می‌شود و اوضاع منطقه و از جمله تحولات یمن را با مقامات کشور عمان مورد بررسی و تبادل نظر قرار خواهد داد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: ایران ، پاکستان ، ظریف ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار