ابوترابی فرد در نطق پیش از دستور:

موقعیت حضرت زهرا (س) تبیین کننده جایگاه زن و خانواده در جامعه اسلامی است

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: جایگاه حضرت فاطمه زهرا (س) تبیین کننده جایگاه خانواده در جامعه اسلامی است و شرط نزدیکی سبک زندگی ما به آموزه‌های دینی الگو قرار دادن سبک زندگی فاطمه زهرا (س) است.

موقعیت حضرت زهرا (س) تبیین کننده  جایگاه زن و خانواده در جامعه اسلامی استبه گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی فرد در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، 19 فروردین)، ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: بسیاری از محدثین اهل سنت و جماعت و محدثین مکتب اهل بیت (ع) در بیش از 70 و اندی روایت بر این واقعیت اذعان کرده‌اند که آیه تطهیر در شان و منزلت فاطمه (س) و پدر و همسر و دو فرزند ایشان نازل شده است.

وی افزود: موقعیت و جایگاه حضرت زهرا (س) تبیین کننده جایگاه زن و خانواده در جامعه اسلامی است اگر می‌خواهیم سبک زندگی ما به آموزه‌های دینی نزدیک شود و اگر اراده داریم تا جامعه اسلامی و ایرانی در جایگاهی که شایسته آن است قرار گیرد باید به معنای واقعی کلمه حضرت فاطمه (س) و خانه نورانی ایشان را به عنوان الگو در جامعه اسلامی مطرح و بر آن پای‌ فشاری کنیم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر نهاد خانه با محوریت زن در جایگاه خود قرار گیرد و نهاد خانواده با محوریت مرد به مسئولیت واقعی خود بپردازد خانه، خانه‌ای خواهد بود که در آن فرزندان صالحی تربیت شوند.

ابوترابی فرد تصریح کرد: این خانه است که خیل عظیم شهدا را به جامعه انسانی و اسلامی تقدیم می‌کند. این خانه‌هاست که دفاع مقدس دستاورد ارزشمند آن است. این خانه است که شهدای هسته‌ای را تقدیم می‌کند و امروز ایران را در جایگاه فاخری از دانش و فناوری هسته‌ای و ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی زیاده‌خواهان امروز جهان قرار می‌دهد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به سالروز شهادت شهید صیاد شیرازی و شهید آوینی، گفت: این دو شهید به معنای واقعی کلمه از پیروان راه صدیقه کبری و یکی از شاگردان ایثارگر مکتب امام (ره) بودند. برای این شهیدان و شهدای عالیقدر هسته‌ای و شهدای جمهوری اسلامی علو درجات را از خداوند متعال را مسئلت داریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار