مدیر آب منطقه ای خراسان رضوی گفت : میزان بارندگی در سال جاری در خراسان رضوی 167.4 میلی مترثبت شده است که این میزان درمقایسه با سال گذشته 61.7 میلی متر بیشتربوده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، محمد حسین جعفری گفت: با این میزان بارندگی تا کنون 30 درصد از حجم مخازن سد ها آبگیری شده است که این میزان نیز نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش نشان میدهد.

وی ادامه داد: بیشترین حجم آب ذخیره شده در سال جاری مربوط به سد دوستی و کمترین آن مربوط به سد دولت آباد تربت حیدریه می باشد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی با بیان اینکه خشکسالی برای هر منطقه تعریف خاصی دارد گفت : برای مثال حد تعریف شده متوسط بارندگی در مشهد 149 میلی متر است که اکنون این میزان 189 میلی متر می باشد در نتیجه مشهد در وضعیت پر آبی قرار دارد.

به گفته وی متوسط دوره ای 40 ساله ی بارندگی در خراسان رضوی 160.2 میلی متر می باشد که نسبت به سال گذشته 58.3 میلی متر افزایش داشته است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی افزود : بیشترین بارندگی را در شهرستان درگز با 249.5 و بعد از آن قوچان با 248 میلی متر اعلام کرد و افزود کمترین میزان بارندگی مربوط به تایباد با 83 میلی متر بارش است.و این شهرستان اکنون در شرایط خشکسالی شدید به سر میبرد و خواف و گنایاد نیزدر شرایط خشکسالی ضعیف هستند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.