زاهدی در سال 94 رسیدگی به برنامه ششم توسعه را در اولویت برنامه‌های خود دارد که برای رسیدن به این مهم رایزنی با وزارت خانه‌های علوم و تحقیقات بهداشت و درمان، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه‌ها امری ضروری است.

دکتر محمد مهدی زاهدی رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: با توجه به اینکه هر چه سریعتر برنامه ششم توسعه باید تدوین و رسیدگی شود لذا کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز در تلاش است این موضوع را با جدیت هر چه بیشتر دنبال و به همین علت نیز جلسات کارشناسی با وزارتخانه‌ها و مراکز مرتبط خواهیم داشت.

وی ادامه داد: برنامه ششم توسعه باید به گونه‌ای تدوین شود که در حوزه علم و فناوری بتوانیم به چشم‌انداز 1404 برسیم و در واقع راهکارهای مناسب برون رفت از مشکلات کنونی حوزه آموزش‌ عالی ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه البته بحث سند تحول بنیادی در آموزش و پرورش نیز از جمله موضوعاتی است که نیازمند هماهنگی و همکاری با مسئولین است، خاطرنشان کرد: از جمله مسائلی که در بحث سند تحول بنیادین در آموزش پرورش باید به آن دقت شود در نظر گرفتن جایگاه مناسب برای معلمین به لحاظ شغلی و معیشتی است که در حفظ شأن فرهنگیان اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی یادآور شد: غفلت در توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان ما را با حجم زیادی از فارغ‌التحصیلان بیکار مواجه ساخته است که به نظر بنده یکی از راه‌های رفع این مشکل توسعه و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان خواهد بود که هم در رونق چرخ اقتصاد کشور اثر گذار است و هم در دراز مدت مشکل بیکاری فارغ‌التحصیلان را مرتفع خواهد ساخت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار