یک روان شناس گفت: استفاده نادرست از شبکه‌های اجتماعی از پیامدهای منفی آن بوده و به عزت نفس ما لطمه می‌رساند.

متین السادات نصری روان شناس  در گفت‌و‌گو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به استفاده ناردست از شبکه‌های اجتماعی اظهار کرد: عضو بودن در گروه‌ها و شبکه‌های اجتماعی می‌تواند سبب ایجاد عزت نفس کاذب در افراد شود که از پیامدهای منفی استفاده نادرست از آنهاست. 


وی تصریح کرد: به طور معمول، باتوجه به اینکه برخی افراد در شبکه‌های اجتماعی خود واقعی خویش را نشان نمی‌دهند پس از خود شخصیت و چهره‌ای بروز می‌دهند که مطلوب و مورد پسند است. 


نصری تأکید کرد: این ماسک زدن‌ها یا نقش بازی کردن‌ها وقتی طولانی مدت شود، افراد از خود واقعی دور کرده و سبب می‌شود که شخص به تعریف و تشویق‌های اطرافیان( عضو شبکه‌های اجتماعی) دلگرم شوند.

این روانشناس اذعان داشت: بنابراین این رفتارهای ساختگی سبب می‌شود که افراد به اصلاح رفتارهای نامطلوب خود نپردازند زیرا که روابط اجتماعی در شبکه‌های اجتماعی محدود شده و رابطه چهره به چهره به حداقل و گاهی به صفر می‌رسد. 


وی در پایان یادآور شد: استفاده نادرست از شبکه‌های اجتماعی علاوه بر آثار مخربی که تا به امروز داشته‌اند، می‌توانند به عزت نفس افراد نیز صدمه بزنند و روابط اجتماعی آنها را محدود می‌کند.


انتهای پیام/

 

برچسب ها: خانواده ، عزت نفس ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار