نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی گفت: امروز نشستی با حضور علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصاد و دارایی و ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار خواهد شد که یکی از محورهای اصلی این جلسه اصلاح نظام بانکی است.

طیب نیا و سیف امروز در کمسیون اقتصادی مجلس/ بازنگری جدی در قانون عملیات بانکداری بدون رباابوذر ندیمی نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: امروز نشستی با حضور علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصاد و دارایی و ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار خواهد شد که یکی از محورهای اصلی این جلسه اصلاح نظام بانکی است.

وی افزود: در همین راستا شب گذشته با رئیس کل بانک مرکزی مذاکره‌ای صورت گرفت و با توجه به اینکه عزم جدی ما تغییر مواد زیادی از قانون عملیات بانکداری بدون ربا است و باید با توجه به گذشت چند دهه از وضع این قانون بازنگری جدی صورت گیرد و بسیاری از مسائل از جمله بنگاه‌داری بانک‌ها و... در جهت لایحه رفع موانع تولید مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

ندیمی در خصوص جلسه امروز اظهار داشت: علاوه بر مباحث یاد شده طرح تفحص از مجموعه سیستم بانکی در 14 بند در صحن کمیسیون اقتصادی تصویب شد و در مرحله طرح در صحن علنی مجلس است و قطعا امسال خواسته ما از دولت و وزارت امور اقتصاد و دارایی ارائه لایحه اصلاح نظام بانکی و متناسب‌سازی آن با شرایط کنونی است.

نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی در همین راستا افزود: اگر دولت تا زمان تعریف شده اقدام جدی نداشته باشد ما باید طرح مجلس را به عنوان طرح کلیدی داشته باشیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: بانکداری ، تفحص ، تصویب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار