رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به این که یک میلیون و ۴۰۰هزار دانش‌آموز لازم‌التعلیم تحت پوشش فعالیت‌های سوادآموزی قرار گرفته‌اند، گفت: آموزش سربازان،‌کشاورزان، زندانیان و کودکان در معرض آسیب از اولویت‌‌های سوادآموزی است.

آموزش‌های سوادآموزی ویژه سربازان، کشاورزان،‌ زندانیان و کودکان آسیب دیده
به گزارش گروه آموزش و پرورش باشگاه خبرنگاران،علی باقرزاده اظهار داشت:‌اجرای طرح فرد به فرد، طرح خودآموزی و ارائه آموزش افراد خانواده به بی سوادان، برون سپاری فعالیت‌ها، استفاده از تشکل‌های مردم نهاد برای تحقق سوادآموزی ومشارکت دیگر ادارات، نهادها و دستگاه‌ها باعث ایجاد فرصت‌های شغلی به ویژه برای دارندگان مدارک تحصیلی شده است.
وی افزود: آموزش سربازان،کشاورزان، زندانیان،کودکان درمعرض آسیب، آموزش اتباع خارجی و خودآموزی در خانواده از اولویت‌های سوادآموزی دربخش‌های غیردولتی است.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: در طول 20 سال میزان باسوادی اتباع خارجی از 6 درصد به 60 درصد رسیده است. جامع‌ترین برنامه برای باسواد کردن افراد جامعه در برنامه جامع ریشه‌کنی بی‌سوادی آمده است، گفت: در اجرای این برنامه 35 هزار مدیر مدرسه در کشور آموزش‌های لازم را در زمینه شناسایی و جذب افراد بی‌سواد قرار گرفته‌اند.
وی بیان کرد: درصد باسوادی کشور در سال 55 حدود 52 درصد بود که هم اکنون به 95 درصد رسیده است. بیش از 3 هزار و 600 نفر شناسایی شده که از بی‌سوادان مطلق به تحصیل در دوره کارشناسی رسیده‌اند.
باقرزاده گفت: در سال‌های گذشته یک میلیون و 400 هزار دانش‌آموز لازم‌التعلیم تحت پوشش فعالیت‌های سوادآموزی قرار گرفته‌اند. هم اکنون حدود یک میلیون و 800 هزار بی‌سواد در گروه سنی 10 تا 49 سال قرار دارند. در این گروه سنی بیش از 95 درصد جمعیت کشور با سوادند و باسوادی شهرها و روستاها تقریباً برابرند.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی بیان کرد: استان‌های تهران، مازندران و البرز بیش‌ترین میزان باسوادی و استان‌های سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، کردستان، کرمان و لرستان کم‌ترین میزان باسوادان را دارند و استان کهگیلویه و بویراحمد حدود متوسط کشور است.
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور با اشاره به این‌که بر اساس مصوبه هیئت دولت در بهمن سال 93، مراکز یادگیری محلی توسعه می‌یابد، گفت: امسال حدود 500 مرکز یادگیری محلی در کشور هدف گذاری شده است.
باقرزاده گفت: در جهت توسعه و ترویج فعالیت‌های سوادآموزی جشنواره تولیدات رادیویی وتلویزیونی وهمچنین جشنواره عکس سوادآموزی برگزار می‌شود.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار