به بهانه اولین سالروز درگذشت استاد ابراهیم باستانی پاریزی آیین بزرگداشتی با حضور اساتید و دانشجویان دانشگاه های سراسرکشور جمعه 21 فروردین ساعت 17 در فرهنگ سرای ارسباران برگزار می‌شود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی فرهنگ سرای ارسباران، 
به بهانه اولین سالروز درگذشت استاد ابراهیم باستانی پاریزی آیین بزرگداشتی با حضور اساتید و دانشجویان دانشگاه های سراسرکشور جمعه 21 فروردین ساعت 17 در فرهنگ سرای ارسباران برگزارمی شود.

بنابر این گزارش؛ در این برنامه اساتیدی چون: منصوره اتحادیه(استادادبیات دانشگاه تهران )، باستانی راد، (استادتاریخ دانشگاه شهید بهشتی )،صفت گل (مدیرگروه تاریخ دانشگاه تهران)،معتمدی(استادفیزیک)،گلاب زاده(مرکزکرمان شناسی)،کریم فیضی(نویسنده)، کشتکاران(ادیب) وحجت الاسلام برکت( ادیب ومورخ) به سخنرانی می پردازند.

اجرای موسیقی زنده با حضور مجیددرخشانی و مجیدناظم پور و پخش فیلم از استاد باستانی بخش های دیگر این برنامه است.

همچنین پیش از این" نای هفت بند" ویژه برنامه بزرگداشت استاد ابراهیم باستانی پاریزی با حضور محمد موسوی ،شهرام ناظری، مهدی ستایشگر، نادر گلچین،حسن ناهید، دکتر سرور مولایی، جواد بطحایی، درشن آنند، مهندس حمید باستانی پاریزی و علی رضا پور امید خرداد سال 93در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

استاد باستانی پاریزی دی ‌ماه ۱۳۰۴ در پاریز، از توابع شهرستان سیرجان در استان کرمان متولد شد. وی تا پایان تحصیلات ششم ابتدایی در پاریز تحصیل کرد و در عین حال از محضر پدر خود مرحوم حاج آخوند پاریزی هم بهره می برد. 

پس از پایان تحصیلات ابتدایی و دوسال ترک تحصیل اجباری، درسال 1320تحصیلات خود را در دانشسرای مقدماتی کرمان ادامه داد وپس از اخذ دیپلم درسال 1325 برای ادامه تحصیل به تهران آمد و درسال 1326 دردانشگاه تهران در رشته تاریخ تحصیلات خود را پی گرفت.

باستانی درسال 1330 از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شد و برای انجام تعهد دبیری به کرمان بازگشت. درهمین ایام با همسرش، حبیبه حایری ازدواج کرد و سال 1337 درآزمون دکتری تاریخ پذیرفته شد و در کرمان ماند. 

پاریزی کارخودرا در دانشگاه تهران از سال 1338 با مدیریت مجله داخلی دانشکده ادبیات شروع کرد و تا سال 1387 استاد تمام وقت آن دانشگاه بود. این استاد صبح روز سه شنبه 5فروردین 93 پس از یک ماه تحمل رنج بیماری کبد دربیمارستان مهر تهران درگذشت. 

این ادیب، موسیقی شناس و استاد دانشکده ادبیات دانشگاه تهران صاحب تالیفاتی بیش از 80 عنوان در حوزه تاریخ و ادبیات وموسیقی است که خاتون هفت قلعه، آسیای هفت سنگ، نای هفت بند، سیاست و اقتصاد عصر صفوی، از پاریز تا پاریس، حماسه کویر، یعقوب لیث، تاریخ کرمان، تلاش آزادی، جامع المقدمات، پیغمبر دزدان و..... برخی از آن تالیفات به شمار می‌رود. 

علاقه مندان  برای حضور دراین برنامه می توانند به فرهنگ سرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سید خندان ، خیابان جلفا مراجعه ویا با شماره های20-22872818 تماس بگیرند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار