به گزارش
خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران، تبلیغات از گذشته تاكنون سير تحولي زيادي را طي كرده است. شيوه جار زدن و تعريف كردن از يك كالا يا يك عملي از قديم بوده و هم اكنون كه در قرن پيشرفت و تكلونوژي بسر مي بريم اين شيوه هنوز به حيات خود در كوچه و بازار شهر و روستا كارايي خود را دارد.
اين شيوه تبليغات تازگي ها به عنوان شغل و منبعي براي كسب درآمد تبديل شده است تا جائيكه خيلي از فروشندگان در شهرهاي بزرگ اقدام به استخدام داد زن نموده و اين موضوع اهميت تبليغات در طول تاريخ حيات بشري را مي رساند.
موضوع مورد بحث تبليغات اينترنتي است كه جار زدن ديروزي را در قالب تصوير و دنياي ديجيتال امروزي به مخاطبان خود انتقال مي دهد.
تبليغات اينترنتي با ظهور يكي از بزرگترين وسيله ارتباط جمعي امروزي يعني اينترنت بوجود آمد. ماهيت كامپيوتر و قابليت اينترنت اين امكان را به كاربران داده كه روزبروز فاصله ارتباطي كاهش يافته و انسان بيشتر از گذشته تن به زندگي ماشيني داده و تا در فرآيند دريافت يا فروش بهترين كالا و خدمات زمان و مكان را در اختيار رفاه و آسايش خود قرار دهد.
استفاده از اينترنت باعث گرديد تا صاحبان آگهي و تبليغات به اهميت ارتباطي اينترنتي پي برده و با معرفي كالا و خدمات خود زمان و مكان را در تسخير خود درآورده و بهترين بازخورد را دريافت نمايند. امروزه تمام مردم مي توانند تنوع، قيمت، و تمام مشخصه هاي كالا و خدمات توليدي و ارائه شونده اي كه در هر گوشه اي از جهان وجود دارد را طبق نيازهاي خود از طريق اينترنت ببينند، انتخاب كنند ، بخرند ، وجه آن را پرداخت كنند و از طريق پست اينترنتي نيز دريافت نمايند.
محاسن تبليغات اينترنتي:
- دستيابي به جديدترين كالا و خدمات و مشاهده تنوع آنان
- امكان سريع مقايسه كالا و خدمات انتخابي با موارد مشابه در سراسر جهان
- افزايش فروش و درآمد
- امکان ارائه خدمات و محصولات در سطح جهانى
- قابليت توسعه ارزان و آسان
- امكان پرداخت و دريافت كالا و خدمات و همچنين وجه آن از طريق اينترنت
- ا فزايش رشد تجارت خارجي
-افزايش سطح زندگى و رفاه مردم بر اساس پيشرفت تكلونوژي كالا و خدمات و آشنايي سريع با آنها
- افزايش فرصتهاى شغلى
- کاهش ترددهاى بىمورد
- حذف محدوديتهاى مکانى و زمانى
- مشاهده مشخصات و ويژگي كالا و خدمات قبل از اقدام به خريد
معايب تبليغات اينترنتي :
- عدم دسترسي آسان و سواد كافي همه افراد به اينترنت و كامپيوتر
- عدم مشاهده فيزيكي و ماهيت واقعي كالا و خدمات قبل از خريد
- امكان تبليغ كالا و خدمات مضر و غيراخلاقي
- امكان سوء استفاده برخي از صاحبان آگهي در تعريف واقعي كالا و خدمات خود
- امكان سوء استفاده برخي از صاحبان آگهي از طرح و نام شركتي ديگر
يك فروشنده با توجه به محاسن و معايبي كه در بالا عنوان شد مي- بايست از اين فضاي مجازي طوري استفاده كند و اقدام به تبليغ يا فروش محصولات خود نمايد كه مشتري اين نوع تبليغ ، خريد و پرداخت را بهترين و سريعترين راه ارتباطي جهت رفع نيازهاي خود بداند.
انتهای پیام/