میرگلوبیات گفت: مدتها می‌شود که پیرامون تعیین سلامت یا میزان وجود سموم در محصولات کشاورزی بحث می‌شود اما هنوز هیچ آماری دقیقی از میزان سموم دفع آفات کشاورزی محصولات غذایی وجود ندارد.

دکتر شهلا میرگلوبیات عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: آمار دقیقی از استاندارد بودن یا غیر استاندارد بودن سمومی که در محصولات کشاورزی وجود دارد و استفاده می‌شود، موجود نیست و شاید بتوان گفت: در این حوزه غفلت شده است.

وی ادامه داد: ماده 34 برنامه چهارم توسعه به تعیین سلامت محصولات کشاورزی و مشخص شدن سموم موجود در آن می‌پردازد اما هنوز هیچ مرجعی، رسیدگی و تعیین این سموم در محصولات کشاورزی و غذایی را بر عهده ندارد و در این خصوص کار آماری ترتیب نداده‌اند.

وی با بیان اینکه این موضوع ارتباط مستقیم با سلامت جامعه دارد و باید در خصوص آن اقدام موثری صورت گیرد، خاطر نشان کرد: در مسئله تعیین سلامت محصولات کشاورزی باید به نوع کود سلامت و زیان ده بودن آن و میزان استفاده از آن به استانداردهای بین المللی توجه شود، لذا کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از دستگاه‌های ذی‌ربط خواهشمند است در تعیین سلامت محصولات کشاورزی جدی‌تر عمل کنند.

وی یادآور شد: نقش این محصولات در حفظ سلامت جامعه غیر قابل انکار است لذا استفاده بیش از حد از سموم دفع آفات و یا استفاده از نوع زیان‌ رسان آن بی‌شک می‌تواند سلامت جامعه را نیز تحت الشعاع قرار دهد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار