رییس دانشگاه شهید بهشتی گفت: هم اکنون نیازمند شکل گیری مدل جدید در پژوهش تحصیلات تکمیلی هستیم که دانشگاه شهید بهشتی آغازگر این مدل جدید در گسترش فعالیتهای پژوهشی است.

طهرانچی رییس دانشگاه شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: از جمله اولویتهای دانشگاه شهید بهشتی در سال 94 در حوزه پژوهش تحصیلات تکمیلی است و برنامه داریم این اولویت به صورت برنامه‌ریزی و همگرا به عنوان مدل دیگر دانشگاه‌ها نیز استفاده شود.

وی با اشاره به این مطلب که سرمایه‌های زیادی در پژوهش تحصیلی تکمیلی وجود دارد، افزود: در سال گذشته 162 هزار دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها جذب شدند، یعنی می‌توانیم با استفاده از پتانسیل این افراد 162 هزار تحقیق آموزش عالی در بخشهای دولتی و خصوصی انجام دهیم.

رییس دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: برای گسترش فعالیتهای پژوهشی نیازمند تغییر رویه در کشور هستیم که این تغییرات باید از دانشگاه‌ها به خصوص دانشگاه شهید بهشتی آغاز شود.

طهرانچی تصریح کرد: سالانه بیش از 2 هزار پایان نامه کارشناسی ارشد در دانشگاه‌ شهید بهشتی تدوین می‌شود که پایان‌‌نامه باید از لحاظ محتوایی هم گرا شود.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا اولویتهای دانشگاه شهید بهشتی از سوی نقشه جامع علمی انجام می‌شود و یا اینکه خود دانشگاه تعیین می‌کند، اظهار داشت: نظام رصد و پایش که طرح اولیه آن بحث فضای مجازی است از طریق دانشگاه‌ها در حال انجام است، البته نقشه جامع علمی کشور نیز مهم است ولی برنامه‌ای در سطح دانشگاه نمی‌تواند ارائه دهد، بنابراین نیازمند مدلی در حد توانایی وضعیت دانشگاهها هستیم.

طهرانچی در ادامه در خصوص هم افزا کردن پایان‌نامه‌ها اظهار داشت: برای هم افزا کردن پایان‌نامه‌ها هزینه‌‌های میلیونی پرداخت شده است و در حال حاضر نیز این کمکها ادامه دارد البته تمام حمایتهای دانشگاه در این زمینه چنانچه سرمایه‌های اداری که میزان هزینه و حامیان این امر را نیز شامل می‌شود را می‌توان به عنوان حمایت در نظر گرفت.

وی خاطر نشان کرد: ما به دنبال تبدیل سرمایه مساوی به سرمایه دانشجویی در دانشگاه‌ها هستیم.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار