عضو کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: افزایش نرخ کرایه اتوبوس به ازای هر 5کیلومتر 50تومان است همچنین بلیت تک سفره مترو از 500تومان به 600 تومان و قیمت بلیت دو سفره مترو از 800تومان به 1000تومان افزایش داشته است.

ابوالفضل قناعتی عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به افزایش نرخ کرایه وسایل حمل و نقل عمومی در سال جاری، اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت سوخت و همچنین تورم در اقتصاد کشور، شهرداری تهران به افزایش نرخ کرایه وسایل حمل و نقل عمومی پرداخته است که این افزایش قیمت در جهت رفاه حال رانندگان و رعایت حقوق شهروندان برنامه ریزی شده است.
ش
وی افزود: در حال حاضر بسته به نوع خطوط تاکسی، کرایه تاکسی‌ها از 17تا20 درصد افزایش یافته است که رانندگان تاکسی مجاز به افزایش کرایه بیش از 20 درصد نیستند همچنین بر چسب‌های افزایش نرخ تا چند روز آینده به تاکسی‌رانان تحویل داده می‌شود.

قناعتی در خصوص افزایش نرخ کرایه اتوبوس و مترو ادامه داد: نرخ کرایه اتوبوس به ازای هر 5 کیلومتر 50 تومان افزایش یافته است همچنین قیمت بلیط تک سفره مترو از 500 تومان به 600تومان و قیمت بلیط دو سفره مترو از 800تومان به 1000 تومان افزایش داشته است.

این عضو شورا گفت: نسبت به بدهی دولت به شهرداری تهران،‌ نرخ کرایه وسایل حمل و نقل عمومی افزایش کمی داشته است و در راستای به کارگیری سیاست تشویقی برای استفاده شهروندان از وسایل حمل ونقل عمومی برنامه ریزی شده است.

وی در خصوص کارت‌های بلیت یک ساله یادآور شد: کارت‌های بلیت یکساله هم به صورت مدت دار و هم به صورت مبلغ دار طراحی شده است و طبق میزان استفاده شهروندان از وسایل حمل و نقل عمومی، از مبلغ موجود در کارت کسر می‌شود.

قناعتی اضافه کرد: فروش کارت‌های یکساله از پایان اردیبهشت ماه آغاز می‌شود البته هنوز به جمع بندی در خصوص قیمت کارت بلیت نرسیده‌ایم.

وی در پایان  گفت: کارت بلیت های یک ساله برای اقشار مختلف و جانبازان به میزان سال 93 شامل تخفیف است.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: قناعتی ، تاکسی ، کرایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار