سرپرست شهرداری منطقه 11 از بازدید بیش از 15 هزار نفر از شهروندان و مسافران نوروزی از اماکن تاریخی و گردشگری در نوروز 94 خبر داد.

نصر الله آبادیان سرپرست شهرداری منطقه 11  در گفت‌و‌گو با  خبرنگار حوزه شهری باشگاه خبرنگاران، با اشاره به بازدید از بیش از 15 هزار اماکن تاریخی و گردشگری در ایام نوروز اظهار کرد: وجود بسیاری از اماکن مهم اداری و خدماتی که بیش از یکصد سال پیش در طهران عهد ناصری و پهلوی اول ایجاد شد جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، هنری و گردشگری برای علاقه مندان به شمار می‌رود که در تعطیلات نوروزی بیش از 15 هزار نفر از مسافران و شهروندان را به خود جذب کرد.

وی با اشاره به اینکه نخستین آتش نشانی کشور، نخستین موزه ثبت احوال، نخستین ساعت شهری تهران، موزه قرآن، میدان تاریخی حسن آباد از جمله اماکن گردشگری منطقه 11 هستند، افزود: وجود این اماکن و نیز تسهیلات ویژه‌ای که برای ترویج گردشگری ارزان، با هدف آگاه سازی شهروندان با فرهنگ و پیشه تاریخی پایتخت برای نخستین بار در این منطقه ایجاد شد، بازدید کنندگان بسیاری را جذب این مراکز کرد.

وی تصریح کرد: در کنار فعالیت ستاد گردشگری منطقه، تورهای گردشگری رایگان در ایام نوروز برای پایده روی در مسیر طهران قدیم دایر شده بود و شهروندان با گذر از میدان تاریخی حسن آباد از نخستین ایستگاه آتش نشانی، نخستین حوزه ثبت احوال، موزه مقدم و موزه قرآن بازدید کردند.

آبادیان در پایان گفت: از ایستگاه‌های گردشگری منطقه در ایام نوروز 8 هزار و 800 نفر بازدید کردند که امیدوارم با ادامه این روند، رونق فرهنگ گردشگری پایتخت و آشنایی شهروندان با تاریخ و هویت ملی ایران اسلامی بکوشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.