رسایی: مردم از ریسمان سیاه و سفید «بیانیه سوئیس» می‌ترسند/ این بیانیه عبور از خط قرمز است

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر گفت: توافقنامه‌ای در سوئیس مورد موافقت قرار گرفته که این توافقنامه عبور از خطوط قرمزی است که رهبر انقلاب صراحتا فرمودند باید توافق کلی و جزئی در یک مرحله باشد و هرچه می‌خواهیم توافق کنیم در یک مرحله انجام شود.

مردم از ریسمان سیاه و سفید «بیانیه سوئیس» می‌ترسند/ این بیانیه عبور از خط قرمز استبه گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، حمید رسایی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در تذکر شفاهی خود در صحن علنی امروز (یکشنبه ۱۶ فروردین) مجلس با اشاره به اصل ۱۵۳ قانون اساسی گفت: طبق این قانون هرگونه قراردادی که موجب سلطه بیگانگان بر منابع اقتصادی، طبیعی، فرهنگی، ارتش و دیگر شئون کشور شود ممنوع است، حتی مجلس چنین حقی ندارد.  
 
عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تصریح کرد: متاسفانه در روزهای اخیر بعد از توافق ژنو، توافقنامه‌ای در سوئیس مورد موافقت قرار گرفته که این توافقنامه عبور از خطوط قرمزی است که رهبر انقلاب صراحتا فرمودند باید توافق کلی و جزئی در یک مرحله باشد و هرچه می‌خواهیم توافق کنیم در یک مرحله انجام شود.  
 
وی در ادامه افزود: یکماه از این حرف نگذشته است، توافقنامه اخیر باز بر روی کلیات بوده و جزئیات گفته نشده است، رهبر معظم انقلاب فرمودند توافقنامه نباید همراه با ابهام باشد تا آن‌ها نتوانند دبه کنند، هنوز امضای توافقنامه و قرائت ظریف تمام نشده بود که آمریکایی‌ها آن را نقض کردند و گفتند ما یک برداشت دیگری داریم.  
 
رسایی تصریح کرد: میان متنی که موگرینی و ظریف قرائت کرد، اختلاف وجود دارد، رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ تحریم‌ها باید به یکباره برداشته شود و این در متن مذاکرات نه جزء نتایج مذاکرات است، اما در متن این توافقنامه باز مجددا وعده سرخرمن داده شده است.  
 
نماینده تهران بیان داشت: ظریف شب گذشته در برنامه تلویزیونی می‌گوید هنوز هیچ چیزی توافق نشده و هیچ چیز الزام آوری وجود ندارد، خب برادر من این جشن و سرور برای چیست؟ چرا مردم را سرکار می‌گذارید؟ اگر هیچ چیز الزام آوری نیست، پس چه پیروزی؟ دولت خودش به خودش تبریک می‌گوید، روحانی به ظریف و ظریف به روحانی، اگر این پیروزی بزرگ است، چرا مسئولان دیگر چیزی نمی‌گویند، اینطور نیست.  
 
وی در ادامه تصریح کرد: چرا اقتصاد کشور را به نقطه‌های خیالی پیوند می‌زنید، البته مردم مانند مارگزیده‌ها شده‌اند و زمانی که دیدند پیروزی بزرگ توافق ژنو یک دروغ بزرگ بود، از ریسمان سیاه و سفید توافقنامه سوئیس می‌ترسند و هنوز باور ندارند.  
 
نماینده تهران گفت: ما در توافقنامه سوئیس از توافقنامه ژنو هم بیشتر عقب نشینی کردیم، در ژنو از غنی سازی ۲۰ درصد ما را به ۵ درصد رسانده‌اند و گفتند پیروزی بزرگ است، در توافقنامه سوئیس هم غنی سازی ۵ درصد را به ۳. ۵ درصد رسانده‌اند، باز می‌گویند پیروزی بزرگ است، در توافقنامه ژنو تحریم‌های هسته‌ای باید لغو می‌شد و اکنون در توافقنامه سوئیس اتحادیه اروپا تنها تحریم‌های مالی و اقتصادی را بر می‌دارد و آمریکا هم تحریم‌های ثانویه را تعلیق می‌کند، آن هم مشروط و آنرا لغو هم نمی‌کند.  
 
رسایی اظهار داشت: در فردو قم قرار است تنها ۱۰۰۰ سانتریفیوژ باقی بماند و تنها دو آبشارش می‌چرخد و آن هم غنی سازی نمی‌کند، اگر قرار است بچرخد و غنی سازی نکند، به چه دردی می‌خورد؟  
 
وی افزود: ما کسی را متهم به خیانت نمی‌کنیم، اما متاسفانه منافع سیاسی جلوی چشمان آن‌ها را گرفته است، و دوستان ما به مذاکره معتاد شده‌اند و طرف مقابل هم این موضوع را فهمیده است و این اشکال اساسی است.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: نماینده ، تهران ، ری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار