رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه ازافتتاح مرز سومار به صورت رسمی خبرداد و گفت: همزمان صادرات از این مرز نیز آغاز خواهد شد.

کیوان کاشفی درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه، گفت : مرز سومار، امروز(16 فروردین) با حضور جمعی از مسئولان ایرانی و عراقی بازگشایی می شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت :این مرز با امکانات فعلی ظرفیت تردد روزانه 300 تا 400 کامیون را دارد.

وی دلیل تاخیر در افتتاح مرز سومار را آماده نبودن طرف عراقی عنوان کرد و افزود: با تلاش‌های سفیر ایران در عراق در نهایت مرز سومار امروزافتتاح می‌شود و از همین امروز 28 کامیون‌ آماده تردد هستند.

کاشفی ادامه داد:حداکثر ظرف مدت 6 ماه امکانات بیشتری برای مرز سومار در نظر گرفته می شود و با توجه به صادرات کالاهای گمرکی استقرار گمرک در این مرز  ضروری است .

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه مرز سومار را هم مرز استان دیالی عراق دانست و عنوان کرد: مرز سومار مسیر امن برای تردد کامیون ها و انجام صادرات بهره مند است که به طور مستقیم با عراق نشین ها در ارتباط است و تا مرکز عراق تنها 90 کیلومتر فاصله دارد.

وی بیان کرد: با توجه به تمایل زیاد طرف عراقی و با بسیج تجار کرمانشاهی امید است به زودی مرز سومار به عنوان یک مرز رسمی معرفی شود و در این صورت کرمانشاه تنها استانی خواهد بود که دارای سه مرز رسمی است.

انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.