رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر قزوین؛

از راه‌اندازی مرکز پژوهش شورای شهر قزوین در سال 94 خبر داد

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: مهمترین اولویت کاری کمیسیون شهرسازی در سال 94 تدوین و ارائه ضوابط و الگوی معماری اسلامی و ایرانی و همچنین راه‌اندازی مرکز پژوهش و مطالعات شورای اسلامی شهر قزوین است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین،  به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، حسین غیاثوند اظهار کرد: ضوابط معماری اسلامی و ایرانی، شهر را از آشفتگی بصری نجات داده و هویت چند هزار ساله قزوین را در معماری و سیما و منظر آن جلوه‌گر می‌کند.

وی افزود: یکی از نکات مهم در تدوین ضوابط معماری اسلامی و ایرانی این است که از نظرات راهگشا و قابل تأمل علمای حوزه، امام جمعه، متخصصان، اساتید دانشگاه، نخبگان، صاحب‌نظران و به ویژه همراهی و نگاه خاص مردم و رسانه‌ها نیز استفاده شود.

غیاثوند با بیان اینکه معماری، نما و مبلمان شهری باید اسلامی و ایرانی شود، ادامه داد: اگر قرار است شهری اسلامی با توجه به مؤلفه‌های پرشکوه ایرانی داشته باشیم باید به نمای مکان‌های تفریحی، گردشگری و توریستی شهر نیز توجه داشته باشیم.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر قزوین توجه به معماری داخلی ساختمان‌ها و نیز از بین بردن مشاعات ساختمانی را نیز از دیگر مواردی برشمرد که لازم است در این ضوابط جدید به آنها پرداخته شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.