بازیگر فیلم «چ» گفت: سینمای دفاع مقدس به ظاهر دِین خود را به دفاع مقدس ادا کرده است اما دفاع مقدس ناگفته‌هایی دارد که تاکنون به آنها پرداخته نشده است.

"امیررضا دلاوری" بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران گفت: مهم نیست چقدر فیلم در زمینه‌ی دفاع مقدس ساخته شود مهم این است که فیلم‌های ساخته شده در زمینه ی دفاع مقدس تأثیر‌گذار، سینماپسند و مخاطب پسند باشد.

وی در خصوص کمتر ساخته شدن فیلم‌های دفاع مقدس بیان کرد: فاصله گرفتن از زمان جنگ و تکراری شدن نکات گفته شده و اینکه سینماگر احساس می‌کند حرف تازه‌ای برای گفتن ندارد باعث پرداخت کمتر به سینمای دفاع مقدس شده است.

وی ادامه داد: برای اینکه فیلم‌های بهتر و بیشتری در این زمینه ساخته شود باید به ناگفته‌های دفاع مقدس پرداخت و ساخت این فیلم‌ها را به افراد کاربلد واگذار کرد.

این بازیگر سینما و تلویزیون در مورد میزان تأثیر‌گذاری فیلم‌های دفاع مقدس اظهار داشت: تعدادی از این فیلم‌ها پرمخاطب بوده اما در مقابل تعدادی هم مورد توجه قرار نگرفته‌اند. در ژانر جدی فیلم‌های تأثیر‌گذار وجود نداشته و در ژانر طنز هم تعدادی از فیلم‌ها به علت محتوا و بازیگران مورد توجه قرار نگرفته‌اند.

امیر رضا دلاوری در خصوص قهرمان سازی در سینمای دفاع مقدس ادامه داد: قهرمان سازی به میزانی در فیلم‌های جنگ تحمیلی وجود دارد ولی به طور کل واقع گرایی در سینمای ایران بیشتر است.

دلاوری در پایان در خصوص پیشرفت سینمای دفاع مقدس بیان کرد: فیلم‌هایی که در گذشته با محتوای جنگ تحمیلی روی پرده سینما رفته‌اند تازگی بیشتری داشتند ولی فیلم‌هایی که اکنون با این موضوع ساخته می‌شوند و تکراری هستند، البته در سالهای اخیر فیلم خوب در زمینه‌ی دفاع مقدس داشته‌ایم. 
فیلم "چ" ساخته‌ی ابراهیم حاتمی کیا و فیلم شیار 143 از فیلم‌های خوب سالهای اخیر بوده‌اند ولی به علت فاصله گرفتن از زمان جنگ ساخت فیلم با محتوای دفاع مقدس کمتر شده است.


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Seychelles
حامد
۱۳:۰۴ ۱۶ فروردين ۱۳۹۴
با سلام و عرض خسته نباشید خدمت خبرنگار محترم
مصاحبه خوبی بود . امیدوارم به موضوع دفاع مقدس بیشتر از پیش پرداخته بشه.