مديرعامل شرکت فرودگاه‌هاي کشور از اعزام و پذيرش دو ميليون و 500 هزار و 559 مسافر در فرودگاه‌هاي کشور از 25 اسفند تا 13 فروردين سال جاري خبر داد و گفت: در زمينه جابجايي مسافر يک درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته داريم.

به‌ گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط‌ عمومي شرکت فرودگاه‌هاي کشور؛ رحمت‌اله مه‌آبادي با اعلام اين خبر گفت: در اين مدت 19 هزار و 551 نشست و برخاست داخلي و بين‌المللي در فرودگاه‌هاي کشور صورت گرفت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته اندکي کاهش داشته است.

وي علت کاهش پروازها را تغيير اندازه هواپيماها در نوروز و استفاده از هواپيماهاي پهن‌پيکر جهت رفاه بيشتر مسافران بيان  کرد.

مه‌آبادي خاطرنشان کرد بيشترين پروازها در تعطيلات نوروزي از فرودگاه‌هاي بين‌المللي مهرآباد، امام‌خميني(ره) ، مشهد ، شيراز و کيش صورت گرفته است.

مديرعامل شرکت فرودگاه‌هاي کشور با بيان اينکه ميزان تاخير در پروازهاي خروجي به‌طور متوسط 
16 دقيقه بوده است، گفت: اين رقم حاکي از کاهش قابل ملاحظه تاخير نسبت به دوره مشابه سال گذشته است.

به گفته وي ميزان تاخير پروازها در تعطيلات نوروز سال گذشته به طور متوسط 22 دقيقه بوده است.

مه‌آبادي همچنين از رشد 80 درصدي پروازهاي عبوري در تعطيلات نوروزي نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: هفتم فروردين ماه رکورد پروازهاي عبوري با يک‌هزار و 20پرواز شکسته شد.

وي خاطرنشان کرد: در اين مدت 16 هزار و 749 پرواز عبوري بر فراز آسمان کشور انجام شد.

به گفته مه‌آبادي در سال گذشته در مجموع 272 هزار و 581 پرواز عبوري بر فراز آسمان ايران انجام شد که حاکي از رشد 53 درصدي نسبت به سال پيش از آن است.

انتهای پیام/
برچسب ها: کاهش ، تاخیرات ، پروازی ، رکورد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار