معاون وزير نيرو بابيان اينکه طرح کاهش تلفات انرژي در شبکه انرژي از مهر ماه آغاز شده است گفت‌ : ‌در اين مدت ميزان تلفات از حدود 15درصد ، 2.8 درصد کاهش يافته است.

 به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران عليرضا دائمي  افزود :‌تلاش مي کنيم اين ميزان تا مهر سال جاري به کمتر از 10 درصد برسد. 

وي افزود:‌در حوزه توليد برق هم براي تبديل نيروگاههاي گازي به نيروگاههاي سيکل ترکيبي  (‌گازي و بخاري )‌برنامه ريزي داريم که راندمان نيروگاهها را به بيش از 40 درصد افزايش خواهد داد که رقم بسيار خوبي است.

دائمي همچنين از برنامه ريزي براي برقي کردن حدود 300 هزار چاه مجاز آب کشاورزي خبر داد و گفت:‌اين برنامه مصرف سوخت را به شدت کاهش خواهد داد و آلودگي زيست محيطي هم ندارد.

معاون برنامه‌ريزي و امور اقتصادي وزير نيرو با اشاره به  42 برنامه اقتصاد مقاومتي گفت : 18 برنامه در بخش برق و 24 برنامه در بخش آب اجرايي مي شود.

دائمي گفت : با اجراي اين برنامه ها پيش بيني مي کنيم توليد انرژِي از هدر رفت حرارت نيروگاه ها تا ده ها هزار ميليارد تومان درامدزايي داشته باشد و بهبود 30 درصدي راندمان آب کشاورزي هم در دسترس است.

عليرضا دائمي افزود : شركت هاي خارجي هم براي توليد و صادرات برق در ايران اعلام امادگي کرده اند.

وي گفت : بر اساس سند چشم انداز بيست ساله توسعه جمهوري اسلامي ايران بايد به قطب صادرات انرژي الكتريكي تبديل شويم و كشورهاي همسايه هم به اين انرژي نياز دارند و البته واردات برق هم در برخي مواقع داريم.

دائمي گفت : افزايش بهره‌وري آب و انرژي  و ضريب تبديل انرژي در نيروگاه‌ها از دغدغه هاي ماست.

معاون برنامه‌ريزي و امور اقتصادي وزير نيرو گفت: ايران ظرفيت و مزيت اين را دارد که به قطب انرژي منطقه تبديل شود و در حال حاضر با عراق، سوريه، ترکيه، ترکمنستان، پاکستان و افغانستان ارتباط برقي داريم.

برچسب ها: برق ، تورم ، رشد ، توسعه ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار