ساداتیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

بیانیه سوئیس، زمینه‌ساز بازگشایی سفارت انگلیس در تهران

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: طبیعی است که با شرایط کنونی و بیانیه سوئیس، انگلیس درخواست بازگشایی سفارتش در تهران را داشته باشد و بتواند در یک شرایط عادی و معمولی با ایران ارتباط داشته باشد.


//////
"سید جلال ساداتیان" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با اظهارات مایکل فالون وزیر دفاع انگلیس مبنی بر تمایل این کشور به بازگشایی دوباره سفارتشان در تهران اظهار داشت: به دنبال بیانیه سوئیس که با کوشش تیم هسته‌ای ایران صورت گرفت گام مثبتی در ارتباط ایران با جهان اتفاق افتاد.  
 
این کارشناس سیاست خارجی افزود: این بیانیه حرکتی روبه جلوست و این در راستای اقداماتی بود که دولت تدبیر و امید در یکسال گذشته انجام داد و این اقدامات باعث شد جو بین‌المللی به نفع ایران شکل بگیرد.  

وی ادامه داد: به دنبال حمله‌ای که به سفارت انگلیس در تهران صورت گرفت روابط دو کشور تیره شد و  در بدترین شرایط قرار گرفت و در ابتدای دولت تدبیر و امید نیز کاردارهای غیر مقیم نیز انتخاب شدند تا زمینه‌های بهبود روابط دو کشور را فراهم کنند.  
 
ساداتیان تصریح کرد: طبیعی است که با شرایط کنونی و بیانیه لوزان، انگلیس درخواست بازگشایی سفارتش در تهران را داشته باشد و بتواند در یک شرایط عادی و معمولی با ایران ارتباط داشته باشد.  

این کارشناس سیاست خارجی ادامه داد: بازگشایی سفارت انگلیس در تهران به معمولی شدن روابط ایران  و انگلیس کمک زیادی خواهد کرد و به دنبال مواضع جدید ایران در جهان می‌بایست در انتظار این‌چنین اظهاراتی از سوی وزیر دفاع و یا حتی مقامات بالاتر انگلیس بود.  

وی افزود: اظهارات وزیر دفاع انگلیس نشان می‌دهد که ایران کشوری مهم در منطقه است و کشورهای غربی درصدد هستند تا با گسترش روابط خود با ایران نقش مثبتی را در منطقه ایفا کند.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: انگلیس ، سفارت ، تهران ، روابط ، لوزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار