اردبیل؛

افزایش 10 درصدی مسافران نوروزی در شهرستان بیله سوار / توسعه تجارت استان با رونق گمرک بیله سوار

فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: امسال 2 هزار مسافر نوروزی در این شهرستان اسکان یافتند که به نسبت سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ آرام حلیم افزود: از 28 اسفند ماه تا 14 فروردین ماه امسال بیش از 14 هزار گردشگر خارجی از طریق جمهوری آذربایجان و پایانه مرزی بیله‌سوار وارد بیله‌سوار شده‌اند که این میزان به نسبت سال گذشته 37 درصد افزایش نشان می‌دهد.

توسعه تجارت همراه با رونق گمرک بیله‌سوار رویکرد توسعه استان اردبیل است

استاندار اردبیل گفت: توسعه تجارت به همراه رونق اقتصادی در سایه این فعالیت‌ها از مهمترین رویکردهایی است که در استان اردبیل در سال جدید پیگیری می‌کنیم.

مجید خدابخش افزود: یکی از مولفه‌های توسعه استان اردبیل توجه جدی به تجارت و رونق صادرات در سال جدید است که در همین راستا سعی داریم از ظرفیت گمرک و پایانه مرزی بیله‌سوار استفاده کنیم.

وی اهمیت تجارت و صادرات کالاهای تولیدی با کیفیت بالا را به مقصد کشورهای آسیای میانه، قفقاز و روسیه یادآور شد و گفت: انتظار داریم با همکاری مجموعه گمرک بتوانیم موانع پیش‌رو در این مسیر را برطرف کنیم.

خدابخش در ادامه تصریح کرد: ما به راحتی می‌توانیم با تولید مواد غذایی و فرآوری محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی بازار صادرات پررونقی را در روسیه و آسیای میانه عهده‌دار شویم.

انتهای پیام/ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.