رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران با انتقاد از تنظیم بازار میوه در شب عید گفت: تنظیم بازار میوه امسال که به وزارت جهاد کشاورزی سپرده شده بود به نوعی به کسب و کار و تجارت تبدیل شد و پرتقالی که به قیمت 2 هزار و 900 جهت عرضه به مشتری تهیه شده بود کیفیت مناسبی نداشت.

حسین مهاجران رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به قیمت میوه و سبزی در بازار امروز گفت: سبزی به طور میانگین بین 1000 تا هزار و 100 تومان قیمت دارد و شاهد تغییر چشمگیری در آن نیستیم.

وی افزود: اما در بحث میوه امروز با توجه به اینکه اولین روز بعد از تعطیلات است هنوز قیمت‌ها ثبات پیدا نکرده است.

مهاجران ادامه داد: برخی میوه‌های نوبرانه مانند چغاله بادام و گوجه درختی و توت فرنگی از قبل ازعید به بازار وارد شدند و هم اکنون توت فرنگی بسته به کیفیت آن از 6 تا 8 هزار تومان در بازار قیمت دارد.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: قیمت چغاله بادام نیز در هر کیلو از 70 هزار تومان شروع شده و به 20 هزار تومان نیز رسید چرا که هر چقدر چغاله درشت‌تر شود قیمت آن نیز پایین می‌آید.

** تنظیم بازار شب عید نوعی تجارت بود

وی با انتقاد از نحوه تنظیم بازار میوه در شب عید گفت: تنظیم بازار میوه امسال که به وزارت جهاد کشاورزی سپرده شده بود عملا به نوعی به کسب و کار و تجارت تبدیل شد چرا که پرتقالی که با قیمت 2 هزار و 900 تومان جهت عرضه به مشتری تهیه شده کیفیت مناسبی نداشت.

وی ادامه داد: این امر موجب شد تا رقابت بین واحدهای ما ایجاد شود چرا که با توجه به کیفیت نامناسب میوه‌های تنظیم بازار مصرف‌کننده به راحتی تا 5 هزار تومان برای هر کیلو پرتقال در واحدهای صنفی پرداخت کردند.

** سود ممنوعیت واردات میوه تنها در جیب قاچاقچیان رفت

مهاجران در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به ممنوعیت واردات میوه در سال گذشته از طرف وزارت جهاد کشاورزی گفت: وزارت جهاد در سال گذشته اعلام کرد که نیازی به واردات میوه نیست در حالی که این تصمیم موجب شد که بار آن روی دوش مردم و سود آن تنها در جیب قاچاقچیان برود و به عنوان مثال برای هر کیلو نارنگی که قیمت واقعی آن کیلویی هزار و 500 تومان است مصرف‌کننده مجبور شد تا 6 هزار تومان پرداخت کند.

وی افزود: اگر قرار است کالایی از طریق قاچاق به  کشور وارد شود و با قیمت چند برابر به فروش برسد لازم است که مسئولان در این امر دخالت کنند و از طریق واردات رسمی جلوی سود قاچاقچیان را بگیرند.

انتهای پیام/

برچسب ها: شب عید ، بازار ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۷:۳۴ ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
سلام اصلا پرتغالی وجود نداشت فقط روز اول عید پرتغال توبازار بود تو اهواز پرتغال با قیمت 6000تومان و8000تومان وجود داشت
آخرین اخبار