در صفحات اجتماعی روزنامه‌های کشور موضوع‌های فرسودگی 25 درصدی مدارس تهران و کاهش 8 درصدی تلفات در سفرهای نورزی پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه جامعه اطلاعاتی باشگاه خبرنگاران، روزنامه جوان،‌ وطن امروز، مردم سالاری، خراسان، ایران در صفحات اجتماعی امروز خود به مطالبی همچون حذف محدوده زوج و فرد در پایتخت، تعیین 165 میلیون تومان نرخ دیه سال 94 در ماه‌های عادی و ... اشاره کردند که در ادامه نگاهی کوتاه به آن خواهیم داشت.

روزنامه جوان

 افزایش رشد جمعیت و تامین نیازهای اجتماعی، اقتصادی و روزمره شهروندان، به موقع حاضر شدن در محل کار و تهیه نیازهای شهروندان، تامین سیستم حمل و نقل عمومی از مهمترین دغدغه‌های جامعه امروز است.

افزایش ترافیک، به موقع رسیدن به مقصد و افزایش کرایه‌ها، از مهمترین مشکلاتی است که شهروندان تهرانی با آن مواجه هستند.

در این گزارش آمده است؛ پس از گذشت حدود 2 هفته از آغاز سال جدید و آغاز بار ترافیکی به خیابان‌های شهر تهران، مصوبه افزایش نرخ کرایه‌ها نیز به اجرا در آمد. هرچند هنوز برچسب‌های کرایه آماده نشده و مسافران سرگردان مانده‌اند که به چه میزان کرایه باید پرداخت کنند.

در ادامه نیز موضوع‌های افزایش بار ترافیکی در شهر تهران، افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی بر اساس مصوبه شورای شهر تهران، افزایش 15 تا 25 درصدی نرخ کرایه اتوبوس، مترو و تاکسی در سال 94، افزایش 50 تومانی بلیت‌های اعتباری مترو، تعیین قیمت 600 تومان بلیت تک سفره و هزار تومان برای بلیت دو سفره مترو و... بررسی می‌شود.

همچنین روزنامه جوان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع‌های رفع چالش ترافیک اولویت مدیریت شهری، توجه ویژه به حفظ جانی عابران پیاده، حذف محدوده زوج و فرد در پایتخت، پیوستن روز طبیعت به تقویم حفاظت از محیط زیست، تهران در روز طبیعت آتش سوزی نداشت، برنامه ملی برای حفاظت از خلیج فارس و مدارس جامعه محیط زیست در راه‌اند، می‌پردازد.

روزنامه وطن امروز

*فرسودگی 25 درصدی مدارس تهران

روزنامه وطن امروز در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع فرسودگی 25 درصدی مدارس تهران می‌پردازد.

این روزنامه در این باره آورده است؛ از مجموعه 61 هزار کلاس آموزشی استان تهران، 75 درصد دارای استحکام نسبی است و 25 درصد مدارس استان تهران نیز در بافت فرسوده قرار دارند.

در ادامه نیز بررسی موضوع‌های وضعیت مدارس استان تهران، وضعیت مدارس شهرستان‌های استان تهران، قرار داشتن 25 درصد مدارس استان تهران در بافت فرسوده، احداث 220 طرح آموزشی، پرورشی و ورزشی، احداث 2 هزار و 600 کلاس آموزشی، تحت پوشش بودن 160 هزار دانش آموز در دو شیفت، 4 هزار و 600 کلاس آموزشی فاقد سیستم موتورخانه مرکزی، تجهیز دو هزار کلاس آموزشی به سیستم‌های استاندارد در بحث گرمایشی، تجهیز کلاس‌های آموزشی فاقد سیستم موتورخانه مرکزی از محل اعتبارات مصوب قانون بودجه سال 94 و... صورت می‌گیرد.

روزنامه خراسان

*تعیین نرخ 165 میلیون تومانی دیه سال 94 در ماه‌های عادی

روزنامه خراسان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع تعیین نرخ 165 میلیون تومانی دیه سال 94 در ماه‌های عادی می‌پردازد.

در این روزنامه آمده است؛ بر اساس بخشنامه قوه قضاییه به واحد‌های قضایی و دادسراهای سراسر کشور، قیمت دیه کامل از ابتدای سال 94، 1 میلیارد و 650 میلیون ریال تعیین شده است.

در ادامه نیز موضوع‌های تعیین دیه کامل در ماه‌های عادی سال 94، تعیین نرخ دیه بر اساس ماده 549 قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1393 دیه کامل یک مرد مسلمان در ماه‌های غیر حرام با افزایش 10 درصدی نرخ دیه، تعیین نرخ دیه کامل در ماه‌های حرام با افزودن یک سوم این مبلغ به میزان کل نرخ دیه، کاهش تلفات در سال 93، تغییر نکردن نرخ بیمه در سال 94 و... بررسی می‌شود.

روزنامه ایران

*کاهش 8 درصدی تلفات در سفرهای نوروزی

روزنامه ایران در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع کاهش 8 درصدی تلفات در سفرهای نوروزی می پردازد.

در این گزارش آمده است؛ جمع بندی‌ها از رویدادهای آماری سفرهای نوروزی قطعی نشده است اما همین برآوردهای اولیه نیز نشان می‌دهد که موج سفر همه ایران را فرا گرفته است و این در حالی است که با کاهش 8 درصدی تلفات با کاهش 8 درصدی تلفات مواجه شده‌ایم.

در ادامه نیز بررسی موضوع‌های تشکیل پرونده برای 500 هتل، رستوران درون شهری و بین شهری، ثبت 41 میلیون مسافر در واحد‌های اقاماتی سراسر کشور، حدود 14 میلیون مسافر در سفرهای نوروزی و استفاده آن‌ها از وسایل حمل و نقل عمومی از 25 اسفند ماه سال 93 تا 9 فروردین ماه سال 94 سهم حمل و نقل عمومی جاده‌ای 5.5 میلیون مسافر، ناوگان دریایی حدود 5 میلیون مسافر، ناوگان ریلی حدود 1 میلیون و 260 هزار مسافر، ناوگان هوایی حدود 2 میلیون و 100 هزار مسافر، انجام 111 هزار و 273 ماموریت در اورژانس کشور و... صورت می‌گیرد.

همچنین روزنامه ایران در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع‌های آشتی واقعی با محیط زیست در روز طبیعت و برنامه جامع کاهش آلودگی هوا با قوت ادامه می‌یابد، می‌پردازد.

روزنامه مردم سالاری

*واگذاری سرپرستی کودکان دختر به زنان فاقد همسر

روزنامه مردم سالاری در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع واگذاری سرپرستی کودکان دختر به زنان فاقد همسر می‌پردازد.

این روزنامه در این باره آورده است؛ شبه خانواده یکی از طرح‌های بهزیستی به منظور حمایت از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست است که با هدف پیشگیری از اقامت دراز مدت کودکان در مراکز سازمان بهزیستی و پیشگیری از ایجاد مشکلات عاطفی کودکان و کاهش تاسیس مراکز شبانه روزی ایجاد شده است.

در ادامه نیز موضوع‌های قرار گرفتن یک تا سه کودک در خانواده، بستگان یا خانواده داوطلب واجد صلاحیت، تقویت روند موسسه زدایی و ایجاد پرورش فرزندان در دامان خانواده، طرح شبه خانواده، لزوم توجه به شرایط خانواده‌های داوطلب در طرح شبه خانواده، ایرانی بودن، مسلمان، متعهد و معتقد به مبانی اعتقادی و اسلامی و... بررسی می‌شود.

همچنین روزنامه مردم سالاری در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع کمیت تولید مقالات علمی بازهم از کیفیت سبقت گرفت، پرداخت.

انتهای پیام/

برچسب ها: اا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار